Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
03-07-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi
fot. Gzdavidwong, lic. CC 3.0Canton Tower
Tramwaj bez przewodów i drutów powinien wyjechać na tory w chińskim Kantonie już w grudniu. Buduje go tamtejsza firma współpracująca z Siemensem. Na razie jest testowany.

Niedawno pisaliśmy o elektrycznym autobusie w Brunszwiku, dla którego technologię przygotowała firma Bombardier. Autobus jest ładowany bezprzewodowo, indukcyjne, dzięki instalacji umieszczonej w jedo podłodze a także zainstalowanej pod jezdnią na kilku przystankach na trasie. Przedstawiciele Bombardiera chwalili się, że podobne rozwiązanie zastosowano m.in. w tramwaju w Nankinie, który ma zacząć kursować tej jesieni.

14–milionowy Kanton jest kolejnym chińskim miastem, które eksperymentuje z tramwajem bez przewodów trakcyjnych. W czerwcu zeszłego roku tamtejszy przewoźnik podpisał umowę z firmą CSR Zhuzhou na dostawę siedmiu w całości niskopodłogowych tramwajów. Pierwszy przeszkodzi testy fabryczne, niedługo ma być testowany w mieście, a w grudniu wszystkie mają zacząć wozić pasażerów.

Instalację elektryczną w tramwajach, z których część zostanie wyprodukowana z Zhuzhou, a część już w fabryce w Kantonie, dostarcza Siemens. Tramwaje mają być ładowane z poziomu ziemi, podczas postoju na przystanku. Takie uzupełnianie baterii ma trwać od 10 do 30 sekund i pozwalać na doładowanie baterii na tyle, by tramwaj przejechał 4 km bez kolejnego ładowania. Producent zapewnia też, że pojazd jest w stanie odzyskać do 85 proc. energii hamowania.

Sam tramwaj ma 36,5 m długości i mieści 386 pasażerów. Podłoga pojazdu ma się znajdować się na poziomie 325 mm, przy pięciu wejściach. Przewidziano dziesięć miejsc z łatwiejszym dostępem i dwa stanowiska dla osób niepełnosprawnych na wózkach. Pojazd ma 25–metrowy promień skrętu i rozwija prędkość do 70 km/h.

Na 8–kilometrowej linii tramwajowej w dzielnicy Haizhou przewidziano dziesięć przystanków. Będzie łączyła 600–metrowy wieżowiec Canton Tower ze stacją metra Wanshengwei.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5