Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Kamień węgielny wmurowany na budowie metra na Wolę

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-08-11 10:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Kamień węgielny wmurowany na budowie metra na Wolę
fot. UM Warszawa
Dzisiaj (11 sierpnia) na budowie stacji C6 Księcia Janusza na odcinku zachodnim II linii metra przedstawiciele miasta, Metra i wykonawcy wmurowali symbolicznie kamień węgielny. – To znaczy, że po mału schodzimy pod ziemię. Prace są prowadzone absolutnie zgodnie z harmonogramem – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Stacja C6 Księcia Janusza to największy i najważniejszy obiekt budowanego aktualnie odcinka zachodniego II linii metra. Stąd mają bowiem wyruszyć tarcze drążące tunel. Właśnie na tej stacji odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, na który składała się tuba z aktem erekcyjnym.

– To akt bardzo symboliczny, gdyż prace realizujemy od dziewięciu miesięcy – rozpoczęliśmy je w listopadzie zeszłego roku. Do dnia dzisiejszego przebudowaliśmy dziesiątki kilometrów sieci podziemnych, wykonaliśmy setki metrów ścian szczelinowych – mówi Krzysztof Piasecki, kierownik kontraktu. – Teraz budowa wkracza w nowy okres. Rozpoczynamy roboty żelbetowe – wskazuje Piasecki.

– Po mału schodzimy pod ziemię. Inwestycja jest realizowana absolutnie zgodnie z harmonogramem, co nas bardzo cieszy. Jeżeli nie zdarzą się żadne przeszkody, to pod koniec stycznia lub na początku lutego planujemy rozpoczęcie drążenia tuneli – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

– Ten obiekt to ponad 606,10 m. Będą się tutaj znajdowały bardzo ważne urządzenia, które pozwolą na funkcjonowanie tego odcinka. Średnia głębokość stacji po stronie zachodniej to ok. 15 m. Głębokość poszczególnych stacji waha się między 12 a 18 m – wskazuje Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Umowę na budowę odcinka zachodniego II linii metra do stacji Księcia Janusza podpisano pod koniec września 2016 r. Wykonawca ma 38 miesięcy na zrealizowanie ok. 3,4 km trasy z trzema stacjami C8 Płocka, C7 Młynów i C6 Księcia Janusza. Wartość kontraktu podpisanego z Gulermakiem to ok. 1,148 mln zł brutto. – Prace budowlane powinny zakończyć się w grudniu 2019 r. Wtedy przystąpimy do odbiorów i postępowania o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie – mówi Lejk.

– Im szybciej prace budowlane zejdą pod ziemię, tym szybciej te największe niedogodności się skończą. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak dużym impulsem rozwojowym jest budowa metra w tej części dzielnicy. Wartość nieruchomości wzrośnie tak naprawdę dwukrotnie, tym bardziej prosimy mieszkańców o cierpliwość – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola.

– Cieszę się niezwykle, że ze stacji Księcia Janusza do Świętokrzyskiej potrzebować będziemy 12 minut na przemieszczenie się. Proszę mieszkańców o cierpliwość – idziemy jak burza i kończymy w terminie – powiedziała Kaznowska.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS