Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jutro otwarcie tramwaju na Tarchomin

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2014-12-23 13:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jutro otwarcie tramwaju na Tarchomin
fot. Warszawa.wikia.com
Mieszkańcy warszawskiego osiedla Tarchomin otrzymają jutro prezent pod choinkę - wyczekiwaną od dawna linię tramwajową do stacji Metro Młociny. Jutro rano mają nią ruszyć kursy, a przed południem pojedzie nią prezydent Warszawy.

Prace przy budowie 4,5-kilometrowej linii tramwajowej ze Starych Świdrów do Mehoffera prowadziła firma ZUE, z którą umowę podpisano w lutym br. To przedłużenie otwartej na początku 2013 r. trasy przez most Północny, zakończonej rozjazdem nakładkowym na Starych Świdrach. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji dostał dziesięć miesięcy – trasa miała być gotowa do 28 grudnia. Władze miasta postanowiły otworzyć ją kilka dni wcześniej – na Święta.

Już od jutra mieszkańcy Tarchomina dojadą tramwajem ze swojego osiedla do metra Młociny. Trasa „dwójki” wydłuży się do nowej pętli Tarchomin Kościelny. Pierwszy kurs z pętli Tarchomin Kościelny w rozkładzie jazdy jest o godz. 4.31. Potem ok. 15 min jazdy i można wsiadać do metra. Nową trasą co 6-7 min. (w godzinach szczytu) będą jeździły tramwaje linii 2, które przez Most Marii Skłodowskiej-Curie szybko i sprawnie przewiozą mieszkańców tego rejonu Białołęki do węzła komunikacyjnego Młociny.

„Dwójce” przybyły cztery przystanki: Myśliborska, Tarchomin, Mehoffera i Tarchomin Kościelny. To ok. 4,5 km torów prowadzących z pętli Stare Świdry w głąb osiedla. Wszystkie perony są przystosowane do tramwajów niskopodłogowych, dojście do przystanków pasażerom z niepełnosprawnościami ułatwią podjazdy i płytki chodnikowe z wypustkami sygnalizującymi krawędzie peronów i chodników. Wiosną torowisko zazieleni się bo jest na nim podłoże do obsiania trawą. Zielone torowiska nie tylko wyglądają estetycznie ale także tramwaje jeżdżą po nich ciszej, o czym można się przekonać np. na ulicy A. Mickiewicza i w al. Zielenieckiej, gdzie Tramwaje Warszawskie kilka lat temu takie torowiska zrobiły.  

Nowy odcinek kosztował ok. 65 mln zł. Zarząd Transportu Miejskiego planuje dalszy odcinek tej trasy – do pętli Winnica. Będą to kolejne cztery przystanki, trasa tramwajowa zakończy się wtedy w niewielkiej odległości od ul. Modlińskiej. Do Młocin będzie można stamtąd dojechać w 21 minut. Budowa ma się rozpocząć w przyszłym roku. Wkrótce powinno tez nastąpić otwarcie nowego odcinka łączącego Bemowo i Jelonki

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Przestrzeń

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Witold Urbanowicz 25 lutego 2016

Tramwaje Warszawskie: Ambitny rok. Co się zmieni w 2016 r.?

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie: Ambitny rok. Co się zmieni w 2016 r.?

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS