MZK w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostawę dwóch używanych autobusów z napędem hybrydowym. To kontynuacja nieudanego przetargu rozpisanego na początku roku. Wtedy MZK szukało trzech autobusów, ale udało się kupić tylko jeden.
W ogłoszonym
w styczniu przetargu MZK szukało trzech autobusów klasy MAXI. Jeden z nich miał mieć napęd dieselowski, a pozostałe dwa hybrydowy. W podzielonym na trzy części zamówieniu udało się znaleźć dostawcę tylko w tej pierwszej. Używany autobus z napędem diesela dostarczy MAN, który złożył jedyną ofertę i zmieścił się w wymaganej cenie – 400 tys. zł (cena stanowiła jedyne kryterium).
W drugim zadaniu oferty nie złożono, w trzecim jedyną złożyło Volvo, ale i w tym wypadku przetarg unieważniono z powodu zbyt wysokiej ceny. Dlatego teraz jeleniogórskie MZK ponawia zamówienie na dwa autobusy, których wcześniej nie udało się kupić.
Chodzi o pojazdy 12-metrowe, które pomieszczą do 70 pasażerów. W przypadku jednej z hybryd konieczne jest posiadanie trzech par drzwi i 30 miejsc siedzących. W drugim przypadku dopuszcza się dwoje drzwi, ale miejsc siedzących powinno być więcej (40). Oba pojazdy muszą spełniać normę emisji spalin Euro 5. MZK szuka pojazdów używanych, ale nie starszych niż wyprodukowane w 2010 r.
Jedynym kryterium w ocenie ofert jest cena. Co ciekawe zamawiający ustalił… dolną granicę branej pod uwagę ceny. W obu zadaniach MZK ustaliło, że oferty powinny się zmieścić w przedziale 450 – 500 tys. zł. MZK zapłaci dostawcy w formie umowy leasingowej. Podmiot leasingowy zostanie wskazany przez zamawiającego.
Doświadczenie jakim muszą się legitymować ewentualni dostawcy, to wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat co najmniej dwóch dostaw autobusów hybrydowych (przy najmniej po jednym w każdej) o wartości porównywalnej do jeleniogórskiego zamówienia.
Oferty zostaną otwarte 19 kwietnia. Dostawcy będą mieli czas na dostarczenie autobusów do 3 czerwca.