Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra rozgląda się za używanymi autobusami – także hybrydami

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-01-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jelenia Góra rozgląda się za używanymi autobusami – także hybrydami
fot. Raf24~commonswiki, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MZK w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostawę trzech używanych autobusów klasy maxi. Zamawiający przewiduje, że dwa z nich będą miały napęd hybrydowy.

Przedsiębiorstwa komunikacyjne w kraju sukcesywnie odmładzają flotę pojazdów – albo poprzez zakup nowych wozów, albo wciąż poprzez sprowadzenie używanych autobusów. Na taki krok zdecydował się MZK w Jeleniej Górze. Spółka prowadzi właśnie przetarg na dostawę trzech używanych, ok. 12-metrowych autobusów. Oferowane autobusy, z niską lub częściowo niską podłogą i wejściem bezstopniowym, muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Zamówienie podzielone jest na trzy zadania. Dwa z nich zakładają dostawę autobusów z napędem hybrydowym, a jedno – z silnikiem spalinowym. Pojazdy muszą być pomalowane w barwy przewoźnika (kość słoniowa i czerwony)

Pojazdy muszą pomieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym min. 30 bądź 40 na miejscach siedzących (w zależności od zadania). W przypadku autobusu spalinowego i jednej z hybryd przewidziano dwie pary dwuskrzydłowych drzwi, natomiast druga hybryda musi posiadać trzy pary drzwi dwuskrzydłowych (w jej przypadku miejsc siedzących może być mniej – minimum 30). Wszystkie pojazdy mają mieć elektroniczny system informacji pasażerskiej, monitoring i klimatyzację.

Autobusy nie mogą być starsze niż z 2010 r., z przebiegiem nie większym niż 450 tys. km w przypadku wozu spalinowego i 200 tys. dla hybrydy. Pojazd spalinowy musi być wyposażony w silnik spełniający normy emisji co najmniej Euro 4, o mocy min. 190 kW i będący tej samej marki, co pojazd. W przypadku hybryd silnik spalinowy o mocy 150 kW bądź 160 kW (w zależności od zadania) musi spełniać co najmniej normę Euro 5 i być tego samego producenta. Przewidziano również trzyfazowy silnik elektryczny o mocy ciągłej od 30kW do 120 KW. W jednym z zadań dot. hybrydy przewidziano też generator mocy min. 150 kW.

Termin składania ofert mija 11 lutego. Jedynym kryterium jest cena. MZK określił wartość całego zamówienia na 1,4-1,5 mln zł netto (300-400 tys. za pojazd spalinowy i 450-550 tys. za hybrydę). Autobusy zostaną dostarczone w marcu.

Historia komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze sięga 1875 r., kiedy wydano pierwsze koncesje na przejazdy omnibusowe. W latach 1897-1969 r. funkcjonowały tramwaje. Przewoźnik eksploatuje blisko 80 pojazdów, które obsługują 27 linii (w tym jedna nocna).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Komunikacja

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Jakub Rösler 16 lutego 2023

Elektryczne Yutongi pojadą do Jeleniej Góry. Umowa podpisana

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Jakub Rösler 04 stycznia 2023

Jelenia Góra oficjalnie wybiera elektrobusy z Chin

Komunikacja

Jelenia Góra oficjalnie wybiera elektrobusy z Chin

Witold Urbanowicz 15 grudnia 2022

Busnex blisko zwycięstwa w Jeleniej Górze

Komunikacja

Busnex blisko zwycięstwa w Jeleniej Górze

Jakub Rösler 02 grudnia 2022

Jelenia Góra z przetargiem na elektrobusy

Komunikacja

Jelenia Góra z przetargiem na elektrobusy

Witold Urbanowicz 18 listopada 2022

Zobacz również:

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Komunikacja

Jelenia Góra będzie miała kolejne Yutongi

Jakub Rösler 16 lutego 2023

Elektryczne Yutongi pojadą do Jeleniej Góry. Umowa podpisana

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Komunikacja

Jedna oferta na elektrobusy dla Jeleniej Góry

Jakub Rösler 04 stycznia 2023

Jelenia Góra oficjalnie wybiera elektrobusy z Chin

Komunikacja

Jelenia Góra oficjalnie wybiera elektrobusy z Chin

Witold Urbanowicz 15 grudnia 2022

Busnex blisko zwycięstwa w Jeleniej Górze

Komunikacja

Busnex blisko zwycięstwa w Jeleniej Górze

Jakub Rösler 02 grudnia 2022

Jelenia Góra z przetargiem na elektrobusy

Komunikacja

Jelenia Góra z przetargiem na elektrobusy

Witold Urbanowicz 18 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5