Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra rozgląda się za używanymi autobusami – także hybrydami

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-01-04 11:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jelenia Góra rozgląda się za używanymi autobusami – także hybrydami
fot. Raf24~commonswiki, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MZK w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostawę trzech używanych autobusów klasy maxi. Zamawiający przewiduje, że dwa z nich będą miały napęd hybrydowy.

Przedsiębiorstwa komunikacyjne w kraju sukcesywnie odmładzają flotę pojazdów – albo poprzez zakup nowych wozów, albo wciąż poprzez sprowadzenie używanych autobusów. Na taki krok zdecydował się MZK w Jeleniej Górze. Spółka prowadzi właśnie przetarg na dostawę trzech używanych, ok. 12-metrowych autobusów. Oferowane autobusy, z niską lub częściowo niską podłogą i wejściem bezstopniowym, muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Zamówienie podzielone jest na trzy zadania. Dwa z nich zakładają dostawę autobusów z napędem hybrydowym, a jedno – z silnikiem spalinowym. Pojazdy muszą być pomalowane w barwy przewoźnika (kość słoniowa i czerwony)

Pojazdy muszą pomieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym min. 30 bądź 40 na miejscach siedzących (w zależności od zadania). W przypadku autobusu spalinowego i jednej z hybryd przewidziano dwie pary dwuskrzydłowych drzwi, natomiast druga hybryda musi posiadać trzy pary drzwi dwuskrzydłowych (w jej przypadku miejsc siedzących może być mniej – minimum 30). Wszystkie pojazdy mają mieć elektroniczny system informacji pasażerskiej, monitoring i klimatyzację.

Autobusy nie mogą być starsze niż z 2010 r., z przebiegiem nie większym niż 450 tys. km w przypadku wozu spalinowego i 200 tys. dla hybrydy. Pojazd spalinowy musi być wyposażony w silnik spełniający normy emisji co najmniej Euro 4, o mocy min. 190 kW i będący tej samej marki, co pojazd. W przypadku hybryd silnik spalinowy o mocy 150 kW bądź 160 kW (w zależności od zadania) musi spełniać co najmniej normę Euro 5 i być tego samego producenta. Przewidziano również trzyfazowy silnik elektryczny o mocy ciągłej od 30kW do 120 KW. W jednym z zadań dot. hybrydy przewidziano też generator mocy min. 150 kW.

Termin składania ofert mija 11 lutego. Jedynym kryterium jest cena. MZK określił wartość całego zamówienia na 1,4-1,5 mln zł netto (300-400 tys. za pojazd spalinowy i 450-550 tys. za hybrydę). Autobusy zostaną dostarczone w marcu.

Historia komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze sięga 1875 r., kiedy wydano pierwsze koncesje na przejazdy omnibusowe. W latach 1897-1969 r. funkcjonowały tramwaje. Przewoźnik eksploatuje blisko 80 pojazdów, które obsługują 27 linii (w tym jedna nocna).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Komunikacja

Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Aleksandra Dmochowska 11 kwietnia 2016

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Komunikacja

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Martyn Janduła 11 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS