Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jelenia Góra rozgląda się za używanymi autobusami – także hybrydami

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-01-04 11:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jelenia Góra rozgląda się za używanymi autobusami – także hybrydami
fot. Raf24~commonswiki, lic. CC-BY-SA 4.0 Wikimedia commons
MZK w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostawę trzech używanych autobusów klasy maxi. Zamawiający przewiduje, że dwa z nich będą miały napęd hybrydowy.

Przedsiębiorstwa komunikacyjne w kraju sukcesywnie odmładzają flotę pojazdów – albo poprzez zakup nowych wozów, albo wciąż poprzez sprowadzenie używanych autobusów. Na taki krok zdecydował się MZK w Jeleniej Górze. Spółka prowadzi właśnie przetarg na dostawę trzech używanych, ok. 12-metrowych autobusów. Oferowane autobusy, z niską lub częściowo niską podłogą i wejściem bezstopniowym, muszą być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Zamówienie podzielone jest na trzy zadania. Dwa z nich zakładają dostawę autobusów z napędem hybrydowym, a jedno – z silnikiem spalinowym. Pojazdy muszą być pomalowane w barwy przewoźnika (kość słoniowa i czerwony)

Pojazdy muszą pomieścić co najmniej 70 pasażerów, w tym min. 30 bądź 40 na miejscach siedzących (w zależności od zadania). W przypadku autobusu spalinowego i jednej z hybryd przewidziano dwie pary dwuskrzydłowych drzwi, natomiast druga hybryda musi posiadać trzy pary drzwi dwuskrzydłowych (w jej przypadku miejsc siedzących może być mniej – minimum 30). Wszystkie pojazdy mają mieć elektroniczny system informacji pasażerskiej, monitoring i klimatyzację.

Autobusy nie mogą być starsze niż z 2010 r., z przebiegiem nie większym niż 450 tys. km w przypadku wozu spalinowego i 200 tys. dla hybrydy. Pojazd spalinowy musi być wyposażony w silnik spełniający normy emisji co najmniej Euro 4, o mocy min. 190 kW i będący tej samej marki, co pojazd. W przypadku hybryd silnik spalinowy o mocy 150 kW bądź 160 kW (w zależności od zadania) musi spełniać co najmniej normę Euro 5 i być tego samego producenta. Przewidziano również trzyfazowy silnik elektryczny o mocy ciągłej od 30kW do 120 KW. W jednym z zadań dot. hybrydy przewidziano też generator mocy min. 150 kW.

Termin składania ofert mija 11 lutego. Jedynym kryterium jest cena. MZK określił wartość całego zamówienia na 1,4-1,5 mln zł netto (300-400 tys. za pojazd spalinowy i 450-550 tys. za hybrydę). Autobusy zostaną dostarczone w marcu.

Historia komunikacji miejskiej w Jeleniej Górze sięga 1875 r., kiedy wydano pierwsze koncesje na przejazdy omnibusowe. W latach 1897-1969 r. funkcjonowały tramwaje. Przewoźnik eksploatuje blisko 80 pojazdów, które obsługują 27 linii (w tym jedna nocna).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Komunikacja

Forum Kobiet w Infrastrukturze i Transporcie już w maju!

Aleksandra Dmochowska 11 kwietnia 2016

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Komunikacja

Polski Bus prędko już nie wróci do Olsztyna

Martyn Janduła 11 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS