Tylko spółka mLeasing złożyła ofertę na dostawę 19 używanych autobusów miejskich do Radomia. Póki co nie wiadomo jakie to będą pojazdy.
W ogłoszonym na przełomie lutego i marca przetargu
radomski przewoźnik chciał pozyskać pojemne (mieszczące 170 pasażerów), 18–metrowe, używane autobusy miejskie. Nie było wyśrubowanych wymagań jeśli chodzi o jakość taboru. Muszą spełniać normę emisji spalin Euro 3. Co prawda 5 proc. punktów przyznawano ofertom za proponowany wiek autobusów, ale i tak 95 proc. punktów przyznawano za zaproponowaną cenę. Zamawiający w Radomiu dopuszczał nawet autobusy dziesięcioletnie.
Jedyną ofertę złożyła firma mLeasing, czyli leasingowa spółka mBanku. Zaproponowała autobusy za 4,384 mln zł brutto. Na razie nie wiadomo jakie pojazdy trafią do Radomia, bo mBank odmówił komentarza w sprawie toczącego się przetargu. Formalnie nie wybrano jeszcze oferty, ale z tego co się dowiedzieliśmy, została sprawdzona i nie zawiera formalnych błędów. Warto jednak pamiętać, że właśnie kończy się umowa na przewozy w Warszawie radomskiej spółce Michalczewski, która dysponuje przegubowymi MAN-ami zakupionymi w latach 2006–07.
Radomski organizator przetargu zawarł w nim bardzo krótki termin na realizację zamówienia – 14 dni od daty podpisania umowy. Tak więc nowe autobusy prawdopodobnie już w maju wyjadą na ulice Radomia. Tamtejsze MPK zapłaci dostawcy kwotę leasingu w 59 równych ratach bez opłaty wstępnej. Za to po pięciu latach będzie mogło je wykupić za 7 proc. ich wartości netto.
MPK Radom obsługuje 17 linii autobusowych korzystając ze 128 pojazdów. Drugim przewoźnikiem w mieście jest wspomniany Michalczewski.