Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2016-06-29 16:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
fot. JM
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Jechaliśmy monachijską wersją Inspiro. Zobacz, czy lepsze niż w Warszawie (zdjęcia)
Nowe pociągi Siemens C2 dla Monachium wciąż nie mogą wejść do pełnej eksploatacji. Pierwszy skład testowo wozi już jednak pasażerów na odcinku linii U6 Kieferngarten – Centrum Badawcze Garching. To bez wątpienia efektowny pojazd.

Siemens zaprezentował skład C2 na targach Innotrans przed dwoma laty. Monachium, zamówiło 21 sześcioczłonowych pociągów bazujących na znanej z Warszawy platformie Inspiro. Dokładnie opisaliśmy je tutaj

W tym tygodniu udało nam się przygotować nowy pociąg Siemensa. Czym, oprócz kolorystyki, różni się od Warszawskiej wersji? Przede wszystkim zwraca uwagę oświetlenie. Niemcy zdecydowali się na dużo bardziej efektowne rozwiązania, w tym linie świetlne na suficie czy – proponowane też warszawie – listwy LED w drzwiach informujące o otwarciu (zielone światło) i zamykaniu drzwi.

Skład, dzięki krzywiźnie pudła, wydaje się bardzo obszerny. Zgodnie z zapowiedziami, krzesła wzdłuż okien są ułożone łukiem. – Świadomie tracimy trochę pojemności, ale z badań preferencji pasażerów wynikało, że czują się bardziej komfortowo w takim układzie – wyjaśniają przedstawiciele monachijskiego operatora MVG. Znane z Warszawy tzw. „podpupniki” ustawiono przy drzwiach wejściowych. W pociągu są też miejsca w układzie 2+2.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy pociągi wejdą do pełnej eksploatacji. Niemiecka firma ma problemy z uzyskaniem pełnego dopuszczenia do eksploatacji pojazdów – mimo że kontrakt przewidywał zakończenie dostaw już w ubiegłym roku. Jak tłumaczą przedstawiciele Siemensa, kluczowa jest duża liczba nowatorskich rozwiązań w konstrukcji pociągu. – To po prostu musi potrwać – mówi Jochen Eickholt, szef działu Mobility w Siemensie.


fot. JM

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gliwice powtarzają przetarg na autobusy

Komunikacja

Gliwice powtarzają przetarg na autobusy

Witold Urbanowicz 29 czerwca 2016

Opływowe metro dla Monachium

Komunikacja

Opływowe metro dla Monachium

Witold Urbanowicz 26 września 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS