Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jaśkowiak: Musimy się przygotować do tramwaju na Naramowice. Budowa po 2018 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-02-28 13:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jaśkowiak: Musimy się przygotować do tramwaju na Naramowice. Budowa po 2018 r.
fot. WU
Jednym z priorytetów Jacka Jaśkowiaka, prezydenta Poznania, jest transport publiczny. – Musimy teraz myśleć przede wszystkim przez pryzmat aglomeracji. Jestem przekonany, że w ciągu najbliższych 10 lat mieszkańcy aglomeracji będą mogli korzystać z równie sprawnego transportu kolejowego i tramwajowego, jak mieszkańcy zachodnich aglomeracji – mówi prezydent Jacek Jaśkowiak.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Poznań podpisał właśnie umowę na 50 nowych tramwajów. Jak wygląda natomiast kwestia przygotowania pod względem rozwoju infrastruktury?

Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania:
Musimy teraz myśleć przede wszystkim przez pryzmat aglomeracji. Robimy węzły przesiadkowe i to najważniejszy projekt w ramach metropolii. Jestem przekonany, że w ciągu najbliższych 10 lat mieszkańcy aglomeracji będą mogli korzystać z równie sprawnego transportu kolejowego i tramwajowego, jak mieszkańcy zachodnich aglomeracji.

Ważnym tutaj projektem jest Poznańska Kolej Metropolitalna.


Uczestniczymy aktywnie w tym projekcie. Pierwsze wnioski o pierwsze węzły przesiadkowe zostały złożone.

Jest szansa na wspólny bilet w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej?

To oczywiste. My nawet nie czekamy na całą sieć kolei aglomeracyjnej, ale już w tej chwili z poszczególnymi gminami wypracowujemy porozumienia.

Na jakim etapie jest tramwaj do Naramowic?

Musimy to dobrze przygotować. Trasa zostanie wybudowana po 2018 r. z uwagi na konieczność sporządzenia wszystkich prób gruntowych i przeprowadzenia innych prac przygotowawczych, by potem już inwestycja mogła sprawnie przebiegać. Budowa będzie realizowana etapami, stąd zakup tramwajów dwukierunkowych. Już teraz myślimy o tym projekcie w taki sposób, by budując trasę na Naramowice, nie kończyć każdego odcinka pętlą, bo to jest bardzo kosztowne i by mieszkańcy mogli wcześniej korzystać z trasy z poszczególnych, ukończonych już fragmentów trasy. Sądzę, że całą trasę uda się skończyć w 2022 bądź 2023 r.

Czy jeszcze jakieś trasy mają szansę powstać?

Myślimy o trasie na Kopernika, na Falistą. Sprawdzamy miejsca, w których potrzebne są linie tramwajowe, bo musi być rzecz jasna odpowiednie napełnienie. To jednak bardzo dobry i ważny środek transportu. Widzimy jaka jest punktualność w stosunku do autobusu. To również elektryczny środek transportu, więc nie ma zanieczyszczeń w mieście.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS