Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Japonia: Pociąg dla jednego pasażera

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2016-01-10 13:31
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CCTV, CityLab, Strait Times

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Japonia: Pociąg dla jednego pasażera
Fot. hirohirorin, youtube.com
Przez ostatnie trzy lata Japońscy kolejarze zatrzymywali pociąg na stacji Kami-Shirataki dla jednego pasażera - uczennicy, która codziennie dojeżdżała nim na szkolne zajęcia. Po raz ostatni pociąg zatrzyma się na stacji 26 marca i to tylko dlatego, że od nowego semestru pasażerka zmieni szkołę. 

Taką wiadomość kilka dni temu podała na swoim profilu na Facebooku chińska CCTV. Historia szybko stała się popularna i obiegła Internet. Sam post na portalu społecznościowym zebrał do tej pory niemal 43 tys. polubień i ponad 16,7 tys. udostępnień. Za jej popularnością stanęło zapewne klimatyczne zimowe zdjęcie (używamy go jako głównej ilustracji), ale także skojarzenia z filmami Hayao Miyazakiego (w Polsce znane przede wszystkim „Księżniczka Mononoke” i „Mój Sąsiad Totoro”). W komentarzach Koleje Japońskie chwalono za chęć utrzymania połączenia dla jednego tylko pasażera oraz wagę jaką lokalna społeczności przykłada do edukacji. Historia nie wydaje się być jednak, aż tak niesamowita.

 
Oba zdjęcia autorstwa użytkownika Histsz (wykonane 9 tygodni temu). Zachęcamy do zajrzenia na profil na Instagramie – dużo kolejowych zdjęć z Japonii.

Japonia już od dziesięcioleci zmaga się ze skutkami jakie pociąga za sobą szybkie starzenie się społeczeństwa i rosnącej roli największych aglomeracji. Wyludniająca się powoli prowincja sprawia, że japońskie koleje zmuszone są zamykać regionalne połączenie, czy rezygnować z postojów na stacjach i przystankach, z których nikt nie chce już korzystać.

Brak pasażerów na stacji Kami-Shirataki nie jest więc bardzo zaskakujący. Wspomniana stacja położona jest w północnej części wyspy Hokkaido na linii Sekihoku łączącej Sapporo z Anashiri. Obsługiwana jest, podobnie jak wszystkie w tej części kraju, przez pociągi uruchamiane przez JR Hokkaido. Przez ostatnie trzy lata z tego konkretnego połączenia korzystała rzeczywiście głównie jedna pasażerska, ale na najbliższych stacjach osób tych było już więcej. W większości byli to także uczniowie. 

Nie był to również jedyny pociąg obsługujący tą trasę. Część internautów zwraca również uwagę na to, że od 1 kwietnia na japońskiej kolei zaczyna się nowy rok budżetowy i termin zamknięcie Kami-Shirataki oraz Kyu-Shirataki i Shimo-Shirataki  na wspomnianej linii wynika raczej z kalendarza fiskalnego, a nie końca semestru w szkołach.


Zdjęcie po lewej Sokutto (sprzed 4 dni), zdjęcie po prawej Supersoya (sprzed 3 tygodni) – jeszcze więcej ciekawych zdjęć transportowych z Japonii na Instagramie.

Niezależnie od tego jak w rzeczywistości wygląda sytuacja widać, że problem zamykania regionalnych tras kolejowych, wyłączania i likwidowania lokalnych stacji i przystanków, wszędzie budzi emocje, a na regionalną kolej wielu patrzy z sentymentem. Nawet w dalekiej Japonii.

Dla osób, które chciałyby poczytać komentarze i prześledzić całą sprawę polecamy: post CCTV na facebooku, tekst w magazynie CityLab oraz na Strait Times oraz ten film w serwisie YouTube. Zdjęcia z Kami-Shirataki  na Instagramie.

Co było dalej? Czytajcie tutaj.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Taryfy regionalne przyciągają pasażerów

Komunikacja

Taryfy regionalne przyciągają pasażerów

Rafał Jasiński 08 kwietnia 2016

Japonia. Pasażerka zdała maturę, trzy stacje zamknięto

Komunikacja

Japonia. Pasażerka zdała maturę, trzy stacje zamknięto

Jakub Dybalski 29 marca 2016

A-Train nadchodzi. Z Amsterdamu do Utrechtu w 10 min.

Mobilność

A-Train nadchodzi. Z Amsterdamu do Utrechtu w 10 min.

Marcin Żywiałkowski 25 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS