Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Japonia. Drogowcy załatali 30-metrową dziurę w ulicy… w tydzień

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-11-15 12:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Japonia. Drogowcy załatali 30-metrową dziurę w ulicy… w tydzień
dziura w Fukuoceźródło: Stephen Stapczynski/twitter
Przed tygodniem światowe media obiegła informacja o powstaniu gigantycznej dziury w centrum półtoramilionowej Fukuoki, największego miasta japońskiej wyspy Kiusiu. Dziś Fukuoka znów jest na czołówkach serwisów internetowych, bo tamtejsi drogowcy już zdążyli załatać dziurę o średnicy 30 m i głębokości 15 m.

– To zdarzenie z gatunku takich, które nie powinny się zdarzyć – mówił jeszcze w zeszłym tygodniu burmistrz Soichiro Takashima, tłumacząc mieszkańcom, dlaczego w środku ich miasta nagle powstał dół wielkości połowy olimpijskiego basenu. Wszystko działo się bardzo szybko: najpierw, ok. 5:00 rano w ubiegły poniedziałek, ulica zapadła się w dwóch miejscach, potem otwory połączyły się i rozszerzyły na całą szerokość kilkupasmowej arterii w zatłoczonej dzielnicy Hakata, zagrażając okolicznym budynkom. – Musimy zapobiec dalszemu poszerzaniu się dziury i robimy wszystko, by odbudować zniszczoną infrastrukturę – wyjaśniał dziennikarzom.



W zdarzeniu szczęśliwie nikt nie ucierpiał, ale cała sieć wodociągowa, energetyczna i gazowa oraz sieci teleinformatyczne zostały przerwane. Dostępu do infrastruktury zostało pozbawionych ok. 800 mieszkań w okolicy. Dół spowodował tez paraliż komunikacyjny okolicy obleganej stacji kolejowej, która znajduje się kilka przecznic dalej.

Polscy kierowcy i mieszkańcy miast, którzy niektóre dziury w chodnikach i jezdniach znają doskonale już od kilku zim, pewnie nigdy nie spotkali się z lejem takiej wielkości. Był tak wielki, że najlepiej było go fotografować z wysokości kilkunastu pięter. Najbardziej niesamowite w całej tej historii jest to… że już go naprawiono!


źródło Twitter

Według wstępnych ustaleń przyczyną zapadnięcia się ziemi, była prowadzona niedaleko budowa nowej linii metra. I to właśnie z wykonawcą budowy miasto współpracowało, by naprawić zniszczenia. We wtorek wczesnym rankiem udało się uruchomić sieć gazową i ponownie otworzyć skrzyżowanie. – Właściwie to jestem zaskoczony. Sądziłem, że naprawa zajmie im co najmniej miesiąc – powiedział kierowca taksówki, przepytywany przez „Japan Times”.

Już w ubiegły wtorek wieczorem dziura została wypełniona specjalną mieszaniną, która jest używana do wzmacniania zużytych szybów kopalnianych i pozostaje twarda nawet nasiąknięta wodą. Przedstawiciele firmy produkującej tę substancję przyznają, że otrzymali telefon z prośbą o pomoc już w kilka godzin po zdarzeniu. Dziurę wypełniono do poziomu 3 metrów poniżej gruntu, by stworzyć platformę dla robotników naprawiających zerwane rury i kable. W sumie uzupełniono brakujące 6,2 tys. metrów sześciennych ziemi. Według robotników ulica jest teraz 30-krotnie mocniejsza niż przed zawaleniem.

Po otwarciu skrzyżowania cofnięto nakaz ewakuacji wobec trzech okolicznych budynków. – Chciałbym jeszcze raz bardzo przeprosić za problemy, które dotknęły tak wiele osób – powiedział burmistrz Takashima. Zapowiedział, ze przez najbliższy miesiąc urzędnicy co kilka godzin będą osobiście sprawdzali, czy na miejscu łaty nie pojawiają się nowe pęknięcia.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa. O tym, że Proximo jest lepsze od Warsaw Spire i dlaczego

Przestrzeń

Warszawa. O tym, że Proximo jest lepsze od Warsaw Spire i dlaczego

Jakub Dybalski 19 listopada 2016

Jak ma wyglądać ulica dla pieszych?

Przestrzeń

Jak ma wyglądać ulica dla pieszych?

Marcin Żywiałkowski 22 lipca 2016

Łódź: Nowy odcinek alei Kościuszki powstanie do grudnia

Przestrzeń

Łódź: Nowy odcinek alei Kościuszki powstanie do grudnia

Roman Czubiński 16 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS