Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Jaki będzie węzeł Gdynia Karwiny

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-08-11 14:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Jaki będzie węzeł Gdynia Karwiny
wiz. PKM
W najbliższych latach w Gdyni mają powstać dodatkowe przystanki w ramach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Gdynia już teraz myśli o realizacji węzłów przesiadkowych. Przy przystanku Karwiny powstać mają m.in. parking, pętla autobusowo-trolejbusowa, a układ drogowy ma zostać przebudowany wraz z wytyczeniem nowych buspasów.

Linia kolejowa nr 201 Gdynia – Kościerzyna, która jest w gestii PKP PLK, zostanie wyposażona w nowe przystanki w ramach systemu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej – Gdynia Karwiny i Stadion. Powstaną one do 2017 r.

Gdynia zleciła Transprojektowi Gdańskiemu wykonanie za 6,9 mln zł dokumentacji projektowej dla węzła integracyjnego Gdynia Karwiny. W założeniach przyszła inwestycja zostanie podzielona na trzy etapy. W pierwszym przewidziano budowę parkingu wielopoziomowego, z dwiema podziemnymi kondygnacjami, na minimum 250 samochodów. Założono też min. 50 miejsc dla rowerów. Wjazd na parking miałby odbywać się od strony ul. Korzennej. W rejonie węzła miałaby powstać pętla autobusowo-tramwajowa z zapleczem socjalnym. Przyjęto w założeniach od 4 do 6 stanowisk na postój wyrównawczy. Co najmniej dwa z nich miałyby umożliwiać ładowanie trolejbusów z zasilaniem bateryjnym. Nad pętlą miałaby zostać rozwieszona sieć trakcyjna, która byłaby połączona z ul. Wielkopolską. Ponadto na skrzyżowaniu Wielkopolskiej, Korzennej i Nowodworcowej miałby powstać tor do zawracania trolejbusów od strony centrum.

Znacznie rozbudowany miałby być układ drogowy. Założono przebudowę skrzyżowania ulic Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej oraz Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej, a także przebudowę wlotów ul. Gabrieli Zapolskiej i Małe Karwiny na skrzyżowaniu z ul. Wielkopolską. Wielkopolska w kierunku centrum miałaby zostać rozbudowana o dodatkowy buspas między przystankiem Racławicka i Buraczana wraz z pasem ruchu do skrętu w lewo z ul. Wielkopolskiej w ul. Starodworcową. Buspas miałby też pojawić się w ciągu Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej od Górniczej do Przystanku w rejonie tunelu pod Wielkopolską. Nowowiczlińska (kierunek do centrum) również miałaby zostać uzupełniona o dodatkowy pas ruchu usprawniający funkcjonowanie komunikacji zbiorowej, na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej (na odcinku niekolidującym z planowaną budową drogi ekspresowej S6). Założono budowę tunelu pod ul. Wielkopolską, usytuowanego na wschód od skrzyżowania z ul. Sopocką, stanowiącego bezkolizyjne powiązanie komunikacji pieszej i rowerowej z przystankiem PKM Gdynia Karwiny. Ponadto miałaby zostać rozbudowana ul. Strzelców, przy której miałaby powstać pętla autobusowa. Oprócz tego wytyczone zostałyby oczywiście drogi rowerowe.

Drugi etap zakłada rozbudowę Sopockiej wraz ze skrzyżowaniem ulic Sopockiej i Wzgórze Bernadowo. Trzeci natomiast obejmuje przebudowę skrzyżowania ulic Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej, budowę ul. Racławickiej na odcinku od ul. Wielkopolskiej do granicy lasu, bus-pasa po południowej stronie ul. Wielkopolskiej na odcinku od planowanego tunelu pod ul. Wielkopolską do ul. Parkowej, a także po północnej stronie ul. Wielkopolskiej na odcinku od ul. Grażyny do przystanku „Racławicka” oraz budowę dodatkowej jezdni po północnej stronie ul. Wielkopolskiej, stanowiącej dojazd do planowanej i istniejącej zabudowy, na odcinku od ul. Racławickiej do włączenia w drogę realizowaną przez dewelopera (okolice wjazdu na stację paliw).


Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Przestrzeń

PKM stoi, gminy jednak chcą budować centra przesiadkowe

Michał Szymajda 06 sierpnia 2016

PKM: Wiadukty ocalały po nawałnicy

Komunikacja

PKM: Wiadukty ocalały po nawałnicy

Michał Szymajda 04 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS