Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Jak mają wyglądać autobusy elektryczne dla Krakowa

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
04-05-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Jak mają wyglądać autobusy elektryczne dla Krakowa
fot. Tomasz Knapikautobusy elektryczne w Krakowie
Krakowskie MPK opublikowało istotne warunki zamówienia dotyczące ogłoszonego w zeszłym miesiącu przetargu na pięć autobusów elektrycznych. Doprecyzowano też kryteria oceny ofert. Można je składać do 1 czerwca.

Krakowski przewoźnik chce kupić cztery krótkie (ok. 8,5–metrowe) autobusy i opcjonalnie jeszcze jeden. Planuje wydać na to 9 mln zł. Do zakupu przygotował się bardzo sumiennie. Od roku linia 154 łącząca Dworzec Główny i Prądnik Biały jest obsługiwana wyłącznie przez autobusy elektryczne. To pojazdy Solaris Bus & Coach SA, LBUS oraz Rampini. Wszystkie są wypożyczone i ich przejazdy są formą testów.

Z opublikowanego w zeszłym tygodniu, bardzo szczegółowego SIWZ wynika, że do stolicy Małopolski mają trafić pojazdy o standardowo niskiej podłodze, z drzwiami w układzie 1–2–0. Mają mieścić minimum 42 pasażerów, z czego 13–15 na miejscach siedzących. W autobusach powinno się też znaleźć miejsce na wózek dziecięcy lub inwalidzki. Bardzo rozbudowane wymagania dotyczą przestrzeni pasażerskiej. W specyfikacji zwraca się uwagę na umiejscowienie poręczy tak, by ułatwiały wstawanie, wymagana jest rampa dla wózków. Fotele mają mieć charakter „wandaloodporny”, co oznacza wykonanie z materiału utrudniającego pomazanie ich graffiti. Poręcze pionowe mają być wyposażone w ledowe oświetlenie.


Trasa linii obsługiwanej autobusami elektrycznymi. źródło MPK Kraków

Kraków chciałby, żeby jego autobusy mogły być ładowane zarówno metodą plug–in, jak i za pośrednictwem pantografu. Ten drugi sposób jest o tyle istotny, że tamtejsze MPK posiada stanowisko do takiego ładowania autobusów w zatoce przy ulicy Pawiej.

Wśród kryteriów oceny ofert cena jest tym najważniejszym (70 proc.). Dodatkowo punktowane będą parametry techniczne (25 proc.) i jednostkowe zużycie energii elektrycznej (5 proc.).

Więcej na temat wyglądu zamawianych autobusów i szczegółowy opis technicznych kryteriów oceny ofert znajdziesz w Monitorze.


Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Komunikacja

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2023

Setny elektrobus już w Krakowie. Pierwszy nie Solaris [zdjęcia]

Przestrzeń

MPK Kraków odbiera kolejne 22 elektrobusy. Razem ma ich już 99

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Komunikacja

Kraków. Już 20 NGT6 ma klimatyzację

Redakcja/inf. pras. 14 sierpnia 2023

Setny elektrobus już w Krakowie. Pierwszy nie Solaris [zdjęcia]

Przestrzeń

MPK Kraków odbiera kolejne 22 elektrobusy. Razem ma ich już 99

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5