Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2015-10-20 13:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
fot. MS
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Iveco w Kortrijk z elektrycznym busem
Koncern Iveco pokazał na targach Kortrijk wiele, ale były to głównie autobusy turystyczne. Dla ruchu miejskiego Iveco wciąż oferuje Iveco Urbanway'a.

Dla ruchu miejskiego Iveco wciąż oferuje Iveco Urbanway'a, który jest rozwojową wersją znanego także w Polsce Citelisa, a ten z kolei Renaulta Agora. Mimo, że podstawa konstrukcyjna pojazdu ma więc swoje lata, Iveco,(podobnie jak Man do swojego Lion's City) nieustannie dodaje do pojazdu nowe silniki serii Cursor, uatrakcyjnia go wizualnie, w grę wchodzi też stosowanie silników gazowych, tak jak w pojeździe zaprezentowanym na targach. Wykonano go oczywiście w wersji "lux", z powiększonymi przestrzeniami przeszklonymi w środkowej części pojazdu (chociaż trzeba przyznać, że takie pojazdy jeżdżą już np. we Francji)i z bardzo efektownym wnętrzem.

Sprzedaż autobusów napędzanych gazem ma w Iveco długie tradycje (tylko w tym roku koncern sprzedał około 450 tych pojazdów), ale w firmie zauważa się też konieczność rozwoju pojazdów zeroemisyjnych. Dowodem na to jest elektryczny minibus Daily, dla którego zaprojektowano nowy design, który na targach pokazano w wersji wysokopodłogowej. Ale wariantów tego pojazdu jest taka ilość, że zapewne wkrótce firma zaoferuje ten pojazd w wersji niskopodłogowej, która może być wykorzystywana w centrach miast. Biorąc pod uwagę, że polskie miasta eksperymentują z minibusową komunikacją w obszarze ograniczonego ruchu kołowego (np. Gdańsk), być może także i w Polsce tak mały, elektryczny pojazd, znajdzie swoich nabywców (mały pojazd dla śródmieść miast pokazał też BYD, Irizar i kilka innych mniejszych firm).

- Zaletą tego pojazdu jest o 100 kg. większa ładowność w stosunku do spalinowego Daily, cały osprzęt elektryczny (na który składają się też superkondensatory - dop. red.) po zakończeniu eksploatacji może być w 100% zrecyklingowany - powiedział Sylvain Blaise, prezes Iveco Bus.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solbus w Kortrijk: Zbudujemy swój elektryczny autobus

Komunikacja

Solbus w Kortrijk: Zbudujemy swój elektryczny autobus

Michał Szymajda 26 października 2015

Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach

Komunikacja

Producenci elektrobusów chowają silniki w kołach

Michał Szymajda 23 października 2015

Ekova Electric jak Solaris Urbino?

Komunikacja

Ekova Electric jak Solaris Urbino?

Michał Szymajda 22 października 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS