Londyński zarządca transportu - Transport for London (TfL), opublikował swój budżet oraz plan biznesowy na bieżący i przyszły rok. Wśród planowanych inwestycji są te omawiane od dawna. Najważniejsze jednak projekty to przystosowywanie metra do potrzeb niepełnosprawnych, uruchomienie kursów nocnego metra oraz budowa nowych przystanków kolei London Overground.
Jednym z kluczowych projektów zapisanych w budżecie TfL, jest kontynuacja budowy linii Crossrail. Elizabeth Line ma zostać otwarta w 2018 roku. Docelowo linia Crossrail ma kursować między Reading i Heathrow na zachodzie, centralnym Londynem i Shenfield oraz Abbey Wood na wschodzie.
TfL wygospodarował także pieniądze na modernizację systemów sterowania londyńskiego metra. W ramach zaplanowanych prac zostanie unowocześniona część systemów w trasach biegnących pod ziemią. Te prace, podobnie jak i większość zaplanowanych projektów, będą kontynuowane w kolejnych latach.
Następny ważny projekt, który powinien zostać wdrożony w bieżącym roku, to uruchomienie nocnych kursów metra. Termin rozpoczęcia kursów metra nocą w weekendy był już kilkakrotnie przesuwany. Teraz zarządca transportu jest zdeterminowany do tego, aby w każdy weekend, można było praktycznie przez całą noc skorzystać z tej formy transportu.
W budżecie zaplanowane zostało też zwiększenie środków na poprawę dostępności stacji metra. Pierwotnie na ten cel miało być przeznaczone 75 mln funtów, ale kwota została ostatecznie podniesiona do 150 mln funtów. TfL za cel postawił sobie wykonanie prac do 2018 roku na połowie londyńskich stacji - tak, aby były one przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych.
Transport for London w swoje wydatki wpisał jeszcze jeden ważny projekt infrastrukturalny. W tym roku planowana jest elektryfikacja odcinka Gospel Oak - Barking, na linii będącej częścią kolei naziemnej London Overground. W budżecie Londynu są też pieniądze (około 250 mln funtów) na duży węzeł przesiadkowy Old Oak Common, na którym będzie można skorzystać z kolei Crossrail, pociągów dalekobieżnych oraz szybkich pociągów sieci High Speed 2.
Dodatkowo, budżet TfL zapewnia też część środków na projekty związane z wymianą taboru na liniach metra: Piccadilly, Bakerloo oraz Waterloo & City. Zabezpieczone zostały także środki na prace zmierzające do wydłużenia linii Bakerloo w kierunku południowym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.