Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Inwazja Niemców na autokary

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-12-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Inwazja Niemców na autokary
Hoff1980, lic. CC BY-SA 3.0MeinFernbus
Odkąd w styczniu tego roku rząd niemiecki uwolnił rynek przewozów autokarowych między niemieckimi miastami te kursują ponad trzykrotnie częściej. Największy przewoźnik MeinFernbus osiągnął sukces przypominający PolskiegoBusa po drugiej stronie Odry.

W styczniu skończył się monopol Deutsche Bahn na przewozy autokarowe między miastami. Rynek uwolniono. Dziś, jak wynika z ogłoszonego w poniedziałek raportu sporządzonego przez przewoźników, w każdym tygodniu między niemieckimi miastami autokary pasażerskie przejeżdżają ponad 5 tys. razy. Jeszcze w styczniu było to ok. 1,5 tys. kursów tygodniowo. Niemiecka wyszukiwarka połączeń Goeuro.de szacuje, że w okresie świąteczno–noworocznym autokary przewiozą milion pasażerów.

W Niemczech, podobnie jak w Polsce, na autokary patrzy się głównie jak na konkurencję dla przewozów kolejowych. Są tańsze od podróży pociągiem. Z drugiej strony cytowana przez Hamburger Abendblatt specjalistka ds. transportu Heidi Tischmann zaznacza, że niemieckie pociągi mają nad autokarami przewagę. Zwykle są szybsze, dzieci przeważnie podróżują nimi za darmo, są bardziej przystępne dla osób niepełnosprawnych. Pociągi są bardziej komfortowe od autokarów, w których przewidziano zwykle mniej więcej 80 cm na nogi. Tylko niektóre oferują dostęp do internetu, a niektóre pobierają dodatkowe opłaty za bagaż.

Liczba tras na których kursują autokary zwiększyła się z 62 do 138, a planowane jest uruchomienie kursów na ok. 40 kolejnych. Połączenia z największymi niemieckimi miastami (najczęstszymi celami podróży są Berlin, Hamburg i Kolonia) zyskały niewielkie miejscowości na peryferiach kraju – w Bawarii, czy w Badenii–Wirtembergii.

Deutsche Bahn stracił nie tylko monopol, ale też pozycję lidera w przewozach autokarowych. Najwięcej pasażerów przewozi firma MeinFernbus (blisko 40 proc.), potem w tej klasyfikacji jest Deutsche Bahn (22 proc.), Flixbus (15 proc.), ADAC Postbus (7,5 proc.) i city2city (5 proc.).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W piątek spotkanie branży autokarowej z prezydentem

Prawo & Finanse

W piątek spotkanie branży autokarowej z prezydentem

Przemysław Farsewicz 18 listopada 2020

Paryż wyrzuca autokary turystyczne z centrum miasta

Prawo & Finanse

Litwa. Volvo otrzymało zamówienie na 40 autokarów

Komunikacja

Zobacz również:

W piątek spotkanie branży autokarowej z prezydentem

Prawo & Finanse

W piątek spotkanie branży autokarowej z prezydentem

Przemysław Farsewicz 18 listopada 2020

Paryż wyrzuca autokary turystyczne z centrum miasta

Prawo & Finanse

Litwa. Volvo otrzymało zamówienie na 40 autokarów

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5