Niedawno PolRegio chwaliło się nawiązaniem współpracy z PKS Częstochowa w zakresie wprowadzenia zintegrowanego połączenia kolejowo-autobusowego na trasie Częstochowa – Kłodzko – Lichkov. Nie da się jednak kupić jednego, wspólnego biletu w kasie. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom pomocny nie będzie także zewnętrzny serwis transakcyjny e-podróżnik.pl. Integracja sprowadza się jedynie do koordynacji rozkładów.,
PolRegio określa się mianem prekursora integracji szyny z dalekobieżną komunikacją autobusową, chwaląc się nawiązaniem współpracy z kolejnymi przewoźnikami autobusowymi. Niedawno do grona współpracujących przewoźników
dołączył PKS Częstochowa. Oferta opiera się na synchronizacji autobusu z Częstochowy do Kłodzka z pociągiem z Kłodzka Miasta do Lichkova.
Skorzystanie z oferty nie jest proste – wyszukiwarki, do których odsyła np. PolRegio, nie pokazują zintegrowanego połączenia. Ponadto, jak informowaliśmy, nie da się nabyć jednego biletu na połączenie ani w kasach, ani za pomocą innych systemach dystrybucji biletów oferowanych przez przewoźników. – Zdajemy sobie sprawę, że nie jest to idealne rozwiązanie, ale musimy brać pod uwagę możliwości systemowe – mamy zupełnie inne systemy sprzedaży – wyjaśniał Michał Stilger z biura prasowego Polregio.
PolRegio zapewniało jednak, że jeden wspólny bilet pasażerowie mogą nabyć za pomocą zewnętrznej platformy e-podróżnik.pl. Teraz okazuje się, że również i taka możliwość nie jest dostępna. – Za pomocą platformy e-podróżnik.pl można zakupić bilety tylko w komunikacji krajowej, tj. od/do stacji Międzylesie. Na przejazd od/do stacji Lichkov (lub dalej po stronie czeskiej) bilety wg ofert specjalnych przewoźnika „Przewozy Regionalne Sp. z o.o. można nabyć w kasach biletowych lub u obsługi w pociągach uruchamianych przez Przewozy Regionalne – informuje Wojciech Kurzyjamski, dyrektor Oddziału Dolnośląskiego Przewozów Regionalnych.