Po zakupie w zeszłym roku aż dwunastu ekologicznych autobusów, MPK w Inowrocławiu postanawia dalej intensywnie odmładzać tabor. Do tej pory zakupiono dziesięć hybryd i dwa autobusy w pełni elektryczne. Miasto ma w planach zakup kolejnych ekologicznych pojazdów.
Miasto nazywane stolicą Kujaw Zachodnich uchodzi za ośrodek uzdrowiskowy. Wszystko ze względu na funkcjonujące tutaj sanatoria, domy uzdrowiskowe i tężnie solankowe. Nic dziwnego, skoro miasto posiada bogate złoża soli kamiennej. Urzędnicy starają się doceniać charakter miasta, dlatego inwestują w ekologiczny tabor. – Od 1 września połowę jeżdżącego taboru Miejskiej Komunikacji Autobusowej stanowią nowoczesne pojazdy – dziesięć marki Volvo o napędzie hybrydowym i dwa Solarisy z silnikami elektrycznymi – mówi Agnieszka Chrząszcz, rzecznik prasowy Miasta Inowrocławia.
– Dbamy o środowisko i podejmujemy w tym względzie wiele działań i inicjatyw. Kontynuując taką politykę, także w obszarze związanym z komunikacją publiczną, w planach mamy zakup kolejnych ekologicznych autobusów – dodaje Chrząszcz. Według zapowiedzi miałoby to być co najmniej kilkanaście nowych pojazdów. Nie ma na razie konkretnej decyzji co do wyboru źródła zasilania. – W tej chwili miasto posiada dwa pojazdy elektryczne, zakupione przy wsparciu środków unijnych w 2015 roku. Decyzja o zakupie kolejnych pojazdów elektrycznych jest rozważana, ale ostatecznie zostanie podjęta po przeanalizowaniu efektywności jeżdżących już autobusów. Wnioski takie będzie można wyciągnąć po dłuższym okresie eksploatacji – informuje Ireneusz Stachowiak, zastępca Prezydenta Miasta Inowrocławia.
MPK w Inowrocławiu obsługuje 11 linii komunikacyjnych i 2 linie okazjonalne (nr 7 i nr 13 – kursujące od 31 października do 2 listopada). W ostatnim czasie bardzo wyraźnie rysuje się trend wprowadzania w gminach bezpłatnej komunikacji. Czy także mieszkańcy Inowrocławia mogą liczyć, że będą podróżować bez opłat? – Łatwiej jest wprowadzić darmową komunikację w mniejszych ośrodkach. Analizowaliśmy to w Inowocławiu i obecnie, właśnie ze względów finansowych, nie możemy sobie na to pozwolić. To, na co nas stać i co było i jest utrzymywane, to zapewnienie bezpłatnych przejazdów dla emerytów i rencistów – wyjaśnia Agnieszka Chrząszcz, rzecznik prasowy.
Przed inowrocławską komunikacją stoi jeszcze sporo wyzwań. – Do największych należą przede wszystkim ograniczenie spadku ilości przewożonych pasażerów, zmodernizowanie siatki linii autobusowych zgodnie z wynikami badań napełnień i preferencji komunikacyjnych, które niebawem zostaną przeprowadzone oraz całkowita wymiana taboru na pojazdy z napędami alternatywnymi – wylicza Mariusz Kuszel, prezes MPK.
Warto przypomnieć, że po Inowrocławiu jeszcze do 1962 roku jeździły tramwaje. O tym fakcie przypomina już tylko pomnik stworzony ze starego wagonu Konstal 4N1. Szynowy środek transportu zlikwidowano równo po 50 latach jego eksploatacji. Dzisiaj tabor MPK w Inowrocławiu składa się z 35 autobusów takich marek jak Volvo, Solaris, Man, Solbus i Jelcz.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.