Partnerzy serwisu:
Komunikacja

InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-09-24 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
fot. Jakub Dybalski
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
InnoTrans 2016. Ażurowe bariery w koreańskim metrze
Kto jechał metrem w którejś z azjatyckich metropolii, na pewno zna plastikowe bariery między peronem a podjeżdżającymi pociągami, w których w odpowiednim momencie rozsuwają się drzwi. Pełnią funkcję ochronną, by z zatłoczonego peronu nie spaść na tory. Koreańczycy zaprezentowali na targach podobne rozwiązanie, ale nie z plastiku, tylko z metalowych lin.

Zasada działania urządzenia jest prosta. Gdy na stacji – kolejowej lub metra – nie ma pociągu, bariera jest zasunięta. Gdy pociąg podjeżdża, bardzo szybko się podnosi do góry na całej szerokości. Całość jest obudowana systemem kamer i czujników, wiec bariera nie podniesie się gdy ktoś stoi zbyt blisko, lub wsadzi w nią rękę. Za to z głośnika usłyszymy ostrzeżenie, że należy się nieco cofnąć. Rope Screen Door, bo tak się nazywa ten system, jest w dodatku dużo bardziej wytrzymały, niż można się spodziewać. Autor tekstu rzucał się na liny, ale nic im się nie stało.

W czym ten system jest lepszy od standardowego? – Czy wie pan, że w zeszłym roku w Korei dwie osoby zmarły w metrze z powodu promieniowania? – zapytał przedstawiciel firmy. Okazuje się, że powietrze w środkach publicznego transportu, zwłaszcza w metrze, jest na tyle niezdrowe, że zarządcy musza wydawać duże pieniądze na skomplikowane systemy wentylacji. RSD pozwalają na dużo bardziej swobodne krążenie powietrza.

Poza tym, jak zachwalają przedstawiciele producenta, pociągi nie muszą bezbłędnie "trafić" w drzwi, bo RSD otwiera się na całej długości peronu, wiec jest rozwiązaniem wygodniejszym. W dodatku szybszymi w montażu, bo składającym się z mniejszej ilości elementów a także do 60% tańszym niż w przypadku klasycznych, plastikowych Screen Doors.

Na razie jedyna bariera tego rodzaju funkcjonuje od 2013 roku na stacji Moonyang w koreańskim Daegu. Przez kilka miesięcy była też testowana na jednej ze stacji kolejowych w Tokio, a między listopadem 2014 a lutym 2015 roku działała na stacji Akeshov w Sztokholmie. Szwedzi w ciągu kilku miesięcy przetestowali wtedy kilka podobnych rozwiązań. Przedstawiciele firmy chwalą się, że ich technologia została oceniona najwyżej, ale póki co tego rozwiązania tam nie zastosowano.



Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
W Moskwie powstanie pierwsza stacja metra w nowoczesnym stylu

Przestrzeń

W Moskwie powstanie pierwsza stacja metra w nowoczesnym stylu

Leonard Dolecki 23 września 2016

Nowy Jork. Dlaczego pasażerowie metra wożą pitbulle w torbach?

Komunikacja

Nowy Jork. Dlaczego pasażerowie metra wożą pitbulle w torbach?

Jakub Dybalski 01 września 2016

Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)

Przestrzeń

Nowa, naziemna stacja metra w Hadze. Jak powstawała? (wideo)

Michał Szymajda 26 sierpnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS