Partnerzy serwisu:
Mobilność

Ikea robi rowery miejskie. Skręcasz go sobie sam

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-26 08:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ikea robi rowery miejskie. Skręcasz go sobie sam
fot. Ikea
Ikea robi rowery miejskie. Skręcasz go sobie sam
Ikea robi rowery miejskie. Skręcasz go sobie sam
Ikea robi rowery miejskie. Skręcasz go sobie sam
W szwedzkim sklepie meblarskim, jak wiadomo, można kupić wszystko dla domu – od spodeczków po elementy tego domu. Od sierpnia 2016 r. można też nabyć za 699 dol. rower, który kupuje się w paczce i trzeba go samodzielnie skręcić. Póki co jednak nie jest dostępny w Polsce.

Sladda, co po szwedzku znaczy „ślizgać się”, dla członków Ikea Family jest nieco tańsza, bo kosztuje „tylko” 399 dol. (w lutym w USA cenę pojazdu obniżono do 499 dol.). Jak na rower miejski, który przypomina składaka – i właściwie jest składakiem w pełnym znaczeniu tego słowa – to dość sporo. Z drugiej strony ci, którzy mieli okazję go testować, przyznają, że jest elegancki i solidny. No i jest z Ikei, co powoduje, że ma wszelkie cechy tamtejszych szafek, półek i stoliczków, czyli pastelowe kolory, obrazkową instrukcję i zestaw równie „ikeowych” akcesoriów.

Czy to bezpieczne?

Instrukcja przekonuje, że skręcenie roweru trwa nie dłużej niż godzinę. Dziennikarz „Guardiana”, który postanowił przetestować pojazd, zarwał w tym celu pół nocy. Dziennikarzowi „CityLab” zajęło to dwie godziny, ale dla pewności zaprowadził zmontowany pojazd do rowerowego mechanika, by sprawdzić, czy przypadkiem nie rozsypie się w czasie jazdy.


źródło: Ikea

Przy okazji zapytał o ocenę jakości pojazdu. Sladda mimo wszystko jest rowerem miejskim o kilku efektownych rozwiązaniach. Dostępny jest w dwóch wersjach, z 26-calowymi i 28-calowymi kołami. Jest przystosowany do zawieszenia sakw, zamontowania przedniego koszyka i przyłączenia z tyłu wózka, który uczyni z niego rower cargo. Rzecz jasna te akcesoria, łącznie z zamkiem, czy kaskiem rowerowym, są do dokupienia w sklepie.

Rower korzysta z dwóch biegów, które przerzucają się automatycznie. Przedni hamulec jest tarczowy, tylny działa dzięki znanemu z dzieciństwa kręceniu pedałami w drugą stronę. Zamiast łańcucha ma pas napędowy, więc odpada cały brud związany ze smarem, a w dodatku rower jest bardzo cichy. Do tego dochodzą takie miejskie dodatki, jak podwójna nóżka czy błotniki. Całość waży aż 15 kg, ale w końcu nikt nie będzie z nim biegał po górach.

Już z nagrodą

Rower, choć jego sprzedaż ruszyła w połowie zeszłego roku, już zdążył spodobać się projektantom. Został m.in. wyróżniony Red Dot Award, czyli międzynarodową nagrodą za design (w 2015 r. to samo wyróżnienie dostał m.in. tramwaj Solarisa dla Brunszwiku).

Ikea zapewnia, że na Sladdzie można z powodzeniem przejechać 15 tys. km. Gwarancja na ramę to 25 lat, a na napęd – 10 lat. Dziennikarz "CityLab" opisujący szwedzki rower przytoczył słowa Marka Twaina, który w latach 80-tych XIX w., po przejechaniu się na dwukołowcu, napisał: „Kupcie bicykl, nie będziecie żałować. Jeśli przeżyjecie.” Jeśli więc po montażu nie zostanie wam trochę śrubek, może to być ciekawa przygoda.

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
GDDKiA ma nowe wytyczne dla infrastruktury pieszej i rowerowej

Prawo & Finanse

GDDKiA ma nowe wytyczne dla infrastruktury pieszej i rowerowej

Rafał Stawecki 24 marca 2017

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

Komunikacja

Na Pomorzu powstanie 670 km Eurovelo do 2020 r.

jd/inf. pras. 22 marca 2017

Poznań będzie miał rowerową drogówkę

Prawo & Finanse

Poznań będzie miał rowerową drogówkę

Rafał Stawecki 20 marca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS