Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hyundai Rotem wyprodukuje kolejne pociągi do obsługi kairskiego metra

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2017-02-10 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hyundai Rotem wyprodukuje kolejne pociągi do obsługi kairskiego metra
fot. Steve Lagacé, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Państwowa spółka zarządzająca tunelami w Egipcie (NAT) rozstrzygnęła przetarg na dostawę 256 wagonów do obsługi metra. Kontrakt został przyznany firmie Hyundai Rotem, dla której będzie to największe w historii zamówienie w Afryce.

Zamówienie jest ściśle związane z trzecim etapem rozbudowy kairskiej linii metra nr 3, która jest w trakcie budowy, Wartość kontraktu szacowana jest na 377,5 mln euro. Zamówienie zakłada także utrzymanie pojazdów przez okres ośmiu lat.

Pociągi mają być przede wszystkim przystosowane do wysokich, sięgających 50 stopni Celsjusza temperatur, które są typowe dla egipskiego lata. Będą one podobne do tych już zamówionych u producenta. Poprzedni kontrakt firmy Hyundai Rotem obejmował dostawę 20 dziewięcioczłonowych pociągów do obsługi linii nr 1. Zamówienie w całości zostało realizowane ze środków rządowych. Wszystkie pociągi są klimatyzowane. Cztery pociągi zostały wyprodukowane w Korei Południowej, natomiast pozostałe - w Egipcie.

Nowy tabor obsłuży rozbudowywaną linię. Trzeci etap budowy linii nr 3 obejmuje przedłużenie trasy o 17,7 km z zachodu do pl. Kit Kat, gdzie linia rozgałęzi się. Północna nitka będzie wiodła przez dzielnicę Embaba do dzielnicy Rod El-Farag, podczas gdy południowy odcinek będzie wiódł do Uniwersytetu Kairskiego. Na przedłużeniu linii nr 3 zostanie zlokalizowanych 15 stacji. Rozbudowa metra zwiększy liczbę przewożonych pasażerów. Nowy odcinek linii nr 3 będzie w eksploatacji od 2022 roku. Cała linia będzie miała długość 34 km. Do tej pory zbudowano nieco ponad 30 proc. linii.

Jak informuje Hyundai Rotem, przedsiębiorstwo będzie współpracowało przy realizacji kontraktu z lokalnymi podmiotami - tak, aby pierwsze wagony zostały dostarczone w przyszłym roku. Kontrakt ma zostać zrealizowany do roku 2020.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Postępowania jednostopniowe – czy będzie krócej?

Prawo & Finanse

Postępowania jednostopniowe – czy będzie krócej?

Michał Wojciechowski, Michał Gajdek 20 lutego 2017

Ałmaty: Zawieszenie tramwajów, rozbudowa metra

Komunikacja

Ałmaty: Zawieszenie tramwajów, rozbudowa metra

Kasper Fiszer 11 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS