Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Hyundai planuje masową produkcję autobusów elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Hyundai planuje masową produkcję autobusów elektrycznych
fot. Mtattrain, lic. CC BY-SA 4.0Autobus Hyundai
Koreański serwis ET News, a za nim światowe media, poinformował, że koreański koncern Hyundai będzie produkował autobusy elektryczne. Już raz ten pomysł w Hyundaiu porzucono. Tym razem do niego powrócono, bo branża intensywnie rozwija się po sąsiedzku – w Chinach.

Trzy tygodnie temu przedstawiciele chińskiego BYDa podpisali umowę z lokalnymi władzami wyspy Czedżu na dostawę 21 elektrycznych autobusów K9. Wyspa, popularny wśród Koreańczyków ośrodek turystyczny, planuje w ciągu najbliższych dwóch lat kupić 110 takich pojazdów i postawić na wyspie ponad 22 tys. ładowarek elektrycznych. Do 2030 r. ma to być region wolny od spalin. Poza BYDem, znanym zresztą również z ulic Warszawy (wciąż jeżdżą tu testowane egzemplarze) w Korei intensywnie rozpycha się amerykańska Tesla.

Koreańskie koncerny motoryzacyjne przespały światowy boom na autobusy elektryczne, ale to się zmienia. Hyundai Motor Group planuje wprowadzić na rynek własny model autobusu elektrycznego, tak, by po testach, móc go zaoferować na rynku koreańskim i na zagranicznych w 2018 r.

Hyundai ma pewne doświadczenie w budowie autobusów miejskich. Po Seulu jeżdżą pojazdy z serii Aero, koncern próbował też sprzedawać pojazdy na ogniwa paliwowe. Kilka lat temu, przy okazji szczytu G20 w Seulu w firmie wyprodukowano cztery egzemplarze autobusu elektrycznego, który nazwano BlueCity, ale nie uruchomiono seryjnej produkcji, a dwa lata temu ją zarzucono, m.in. z powodu „niewielkiego rynku”.

Rynek się jednak znacząco rozrósł. W Korei są małe firmy, które starają się produkować elektrobusy, ale żadna nie ma potencjału, by uruchomić masową produkcję o skali, która jest dostępna dla Hyundaia. A wspomniana „masowość” jest kilkakrotnie podkreślana w informacjach o planach koncernu.

Według informacji ET News autobus Hyundaia będzie napędzany dzięki umieszczonym na dachu dwóm bateriom o pojemności 51 kWh, które umożliwią przejechanie bez ładowania ok. 100 km. Szczegółów dotyczących samego ładowania na razie nie ma, choć wydaje się, że to dość mało by pojazdy mogły obsługiwać linie miejskie i być doładowywane w nocy. Baterie małą być jednak bardzo szybko ładowane. Najbardziej prawdopodobnym ich dostawcą będzie koncern LG.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Komunikacja

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Jakub Madrjas 09 listopada 2021

Nadwozia pierwszych dwóch Hyundaiów dla Warszawy gotowe [zdjęcia]

Przestrzeń

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Komunikacja

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Przemysław Farsewicz 04 czerwca 2019

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Komunikacja

Tramwaj Hyundai w grudniu na linii 17 lub 9. Jest też nowy typ

Jakub Madrjas 09 listopada 2021

Nadwozia pierwszych dwóch Hyundaiów dla Warszawy gotowe [zdjęcia]

Przestrzeń

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Komunikacja

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Przemysław Farsewicz 04 czerwca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5