Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hybrydowy Citylink dla Chemnitz

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-22 18:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hybrydowy Citylink dla Chemnitz
fot. WU
Dzisiaj na targach Innotrans w Berlinie firmy Stadler, Vossloh Kiepe i operator Verkehrsverbund Mittelsachsen GmbH (VMS) zaprezentowali hybrydowy lekki pociąg Citylink dla niemieckiego miasta Chemnitz. Będzie on obsługiwać rozbudowywaną dwusystemową sieć tramwajowo-kolejową,łączącą Chemnitz i okoliczny region.

W ramach projektu "Chemnitzer Modell" tory tramwajowe i kolejowe w Chemnitz są łączone, tworząc rozległą sieć obsługującą miasto i region. Po torach będą kursować lekkie pociągi Citylink, wyprodukowane przez konsorcjum Stadler Valencia i Vossloh Kiepe. Pierwsze zamówienie, złożone w 2012 r., obejmowało osiem składów. W lipcu 2015 r. złożono dodatkowe zamówienie na cztery pociągi, które wyjadą w ramach drugiej fazy projektu,

Długość trzyczłonowego pojazdu wynosi 37,2 metry, a szerokość - 2,65 m. Pociąg wyposażony jest cztery wózki, w tym dwa napędowe. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 100 km/h. Citylink w wersji dla Chemnitz może obsługiwać linie tramwajowe z napięciem 600/750V prądu stałego, jak i niezelektryfikowane linie kolejowe w trakcji spalinowej. Minimalny promień skrętu wynosi 25 metrów, a maksymalne wzniesienie, jakie pojazd może pokonywać, to 6%.


fot. WU

Co ciekawe, pojazd jest przystosowany do obsługi peronów różnych wysokości - w sumie bowiem w Chemnitz i regionie znajduje się sześć różnych wysokości peronów. Dlatego też środkowa część pojazdu jest nieco podniesiona. Ponadto drzwi posiadają automatyczne stopnie i rozkładaną platformę.

Pierwszą trasę dwusystemowego tramwaju pomiędzy Altchemitz i Stollberg uruchomiono jako pilotaż w 2002 r., a jej długość to 16,3 km. Od Altchemitz do Dworca Głównego pojazdy korzystają z torowiska linii tramwajowej nr 6. Kolejne trasy do Burgstädt, Mittweida i Hainichen ruszyły w 2015 r. Pierwszy Citylink wszedł do ruchu 4 kwietnia 2016 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Komunikacja

Niemcy. Chemnitz kupuje kolejne tramwaje dwusystemowe

Łukasz Pastor 10 sierpnia 2015

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS