Volvo realizuje właśnie dostawę 28 przegubowych hybrydowych autobusów Volvo 7900 AH dla Budapesztu. Stolica Węgier wiosną będzie posiadała jedną z największych flot takich pojazdów w Europie, a dla Volvo to pierwsza tak duża dostawa hybryd.
Pierwszy z nowych autobusów rozpoczął obsługiwanie linii w połowie stycznia. Kolejne autobusy będą sukcesywnie dostarczane, na razie jest ich jedenaście. To tylko jeden z elementów wymiany taboru autobusowego w stolicy Węgier. Do 2018 r. mają tam jeździć wyłącznie pojazdy niskopodłogowe.
Produkowane we Wrocławiu pojazdy są w całości niskopodłogowe. Są przystosowane do przewozu osób na wózkach, w pełni klimatyzowane. O bezpieczeństwo pasażerów dba system 11 kamer monitoringu, a o ich wygodę system informacji elektronicznej. Napęd hybrydowy oznacza dwa silniki – diesela i elektryczny – które mogą działać jednocześnie, lub niezależnie od siebie. Ten pierwszy jest zgodny z normą emisji spalin Euro 6. Ten drugi odzyskuje energię w trakcie hamowania i jest używany podczas zatrzymywania się i ruszania z przystanków (więcej o funkcjonowaniu hybryd Volvo
przeczytacie tutaj). Autobus pomieści 154 pasażerów.
Według producenta przegubowa hybryda pozwala oszczędzić do 30 proc. kosztów paliwa w stosunku do podobnego pojazdu z napędem wyłącznie spalinowym. Budapeszt ma zamiar codziennie wykorzystywać 25 z 28 dostarczonych pojazdów, będą obsługiwać linie prowadzące przez centrum miasta.
Więcej informacji o wrocławskich volvo dla Budapesztu w Monitorze! Zapraszamy do naszego nowego serwisu!