Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Helsinki rezygnują z kolei obwodowej

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Pastor

Data publikacji:
2015-02-26 07:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Helsinki rezygnują z kolei obwodowej
kolej w Helsinkachfot. junafani, lic. CCA 3.0
Minister finansów Finlandii poinformował, że stolica kraju będzie musiała zrezygnować z projektu miejskiej kolei obwodowej. Rząd nie wyraził zgody na dofinansowanie projektu. Inwestycja jednak nie zostanie zarzucona na dobre, a trafi do szuflady na lepsze czasy.

Dwutorowa podziemna linia kolejowa miała być odgałęzieniem istniejącej linii kolejowej prowadzącej do głównej stacji miasta. Zaplanowany odcinek miał mieć długość ponad 7,2 km. Projekt obejmował też budowę trzech stacji: Töölö na zachodzie, Hakaniemi na wschodzie (stacja miała być zintegrowana ze stacją linii metra) i stacji w centrum miasta. Budowa linii pozwoliłaby na skierowanie części pociągów, które dojeżdżały na główną stację miasta, na inną trasę, tym samym odciążając główną linię i poprawiając dostęp pasażerów do centralnych dzielnic: Töölö i Hakaniemi. Linia byłaby też zintegrowana ze stacją Pasila.

Fiński Urząd ds. Transportu, a także helsiński ratusz zdołały już opracować plan i uzyskać dokumenty określające wpływ inwestycji na środowisko. Zdołano nawet przeprowadzić publiczne konsultacje w sprawie projektu. W 2013 r. Unia Europejska przeznaczyła 5 mln euro na bardziej szczegółowe opracowania tej inwestycji.

Jest jeszcze cień nadziei dla inwestycji. W Finlandii zbliżają się wybory parlamentarne. Jeśli nastąpi zmiana układu sił w rządzie, niewykluczone, że projekt zostanie przeforsowany.

Szacowana wartość projektu, który miał być dofinansowany m.in. ze środków rządowych, to ponad 900 mln euro.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Przestrzeń

PKP Warszawa Służewiec. Przejście podziemne, a może nowy peron?

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2016

UMWŁ: Linia na lotnisko i tunel średnicowy do 2022 r.

Przestrzeń

UMWŁ: Linia na lotnisko i tunel średnicowy do 2022 r.

Kasper Fiszer 05 kwietnia 2016

Opole. Bilety okresowe będą ważne również w pociągach

Komunikacja

Opole. Bilety okresowe będą ważne również w pociągach

jd/inf. pras. 23 marca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS