Hanower postanowił wykorzystać drugą opcję na dostawę pojazdów typu TW3000. Vossloh Kiepe na podstawie kontraktu trwającego już od 2011 r. dostarczył do tej pory sto pojazdów o długości 25 metrów.
Produkcja pierwszych 50 pojazdów została zlecona w kwietniu 2011 r. Operator hanowerskiej komunikacji, üstra Hannoversche Verkehrsbetriebe, wykorzystał już jedną opcję na 50 pojazdów, a teraz wykorzystuje drugą opcję na 46 pojazdów. Wozy jeżdżą na liniach 3, 4 i 7.
Pojazdy typu TW300 zastępują stopniowo wcześniej zakupione wozy typu TW6000. Wozy SA wyposażone m.in. w specjalnie zaprojektowaną kabinę z elementami absorbującymi siłę uderzenia w razie wypadu. Ponadto zadbano o poprawę odbioru przejazdu przez pasażerów poprzez zastosowanie zmiennego oświetlenia (ciepły żółty w chłodne dni, zimny niebieski w upalne dni i zielony w przypadku wydarzeń specjalnych).
Liderem konsorcjum, dostarczającego pojazdy, jest firma Kiepe Electric, która jest odpowiedzialna za systemy elektryczne i kompletne pudło wagonów (które, jako podwykonawca,
budował dotąd Solaris). Wózki o obniżonej emisji hałasu zapewnia natomiast Alstom.