Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hamburg zamawia przed premierą 20 elektrycznych Mercedesów Citaro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
09-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Mercedes

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Hamburg zamawia przed premierą 20 elektrycznych Mercedesów Citaro
fot. Mercedes
Jego oficjalna światowa premiera ma dopiero nastąpić, a już złożono pierwsze duże zamówienie: Mercedes-Benz dostarczy 20 autobusów miejskich nowego, całkowicie elektrycznego Citaro do Hamburger Hochbahn AG. Pierwsze dwa pojazdy zostaną przekazane jeszcze w tym roku.

– Pierwsze duże zamówienie na naszego elektrycznego, bezemisyjnego Citaro złożone zostało jeszcze przed jego oficjalną premierą – świadczy to o zaufaniu firm transportu publicznego do naszej koncepcji elektromobilności w komunikacji lokalnej. Wprowadzając na rynek Citaro, poczyniliśmy kolejny ważny krok w kierunku rozwoju lokalnego, bezemisyjnego transportu autobusowego – mówi Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses.

Nie inaczej postrzegane jest to przez Hamburger Hochbahn AG, dla której zamówione autobusy miejskie stanowią kamień milowy na drodze ku zielonej flocie autobusów. Od 2020 r. Hamburger Hochbahn zamierza zaopatrywać się możliwie już tylko w autobusy o zerowej emisji.

Citaro: maksymalna efektywność energetyczna dzięki unikalnemu systemowi zarządzania ciepłem


Nowy, napędzany w pełni energią elektryczną Citaro trafi do produkcji seryjnej jeszcze w tym roku. Autobus imponuje przede wszystkim swoją maksymalną efektywnością energetyczną. Jej podstawą jest unikalny system zarządzania ciepłem. Zmniejsza on zużycie energii, zwiększając tym samym zasięg. Przykładem tego może być energooszczędna pompa ciepła, która przejmuje funkcję ogrzewania przedziału pasażerskiego. Za napęd odpowiada tylna oś z silnikami usytuowanymi w pobliżu piast.

Inną charakterystyczną cechą Citaro jest modułowa budowa jego akumulatorów, których całkowita pojemność wynosi do 243 kWh. Akumulatory są schładzane do idealnej temperatury, co oznacza maksymalną efektywność ładowania, maksymalną pojemność użyteczną i długą żywotność. Ładowanie akumulatorów odbywa się poprzez wtyczkę w stacji znajdującej się w zajezdni. Po rozpoczęciu produkcji seryjnej Citaro dostępne będą również kolejne warianty umożliwiające międzyładowania na trasie.

Nowy, w pełni elektryczny autobus miejski bazuje na światowym bestsellerze Mercedes-Benz Citaro. Model ten, którego dwie dotychczasowe generacje sprzedały się jak dotąd w ponad 50 000 egzemplarzy, użytkowany jest w niemal wszystkich metropoliach Europy Zachodniej i Środkowej i jeździ z powodzeniem na kilku kontynentach.

Bliskie i udane partnerstwo od wielu dekad

Dysponująca blisko 1000 autobusów, Hamburger Hochbahn AG obsługuje 111 linii z 1327 przystankami. Firma przewozi około 212 milionów pasażerów rocznie.

Mercedes-Benz i Hamburger Hochbahn AG mają za sobą wieloletnią i owocną współpracę. W roku 1997 roku Hamburczycy znaleźli się w gronie premierowych klientów pierwszej generacji rewolucyjnego niskopodłogowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz Citaro. Do dziś Mercedes-Benz dostarczył do Hamburga ponad 1000 sztuk Citaro. Zarówno w przypadku wspólnego rozwoju przegubowego autobusu z napędem na tylną oś przed ponad 40 laty jak i zastosowania w ostatnich latach Citaro FuelCELL i FuelCELL Hybrid w Hamburgu Mercedes-Benz i Hamburger Hochbahn AG wciąż wspólnie promują innowacyjne technologie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Witold Urbanowicz 18 września 2023

Jakie tramwaje zobaczymy na tegorocznym Trako? (Zdjęcia)

Komunikacja

Lotnisko Chopina: Zamknięta do soboty droga startowa nr 1

Przestrzeń

Lotnisko Chopina: Zamknięta do soboty droga startowa nr 1

Redakcja/inf. pras. 18 września 2023

Zobacz również:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Setki milionów złotych na autobusy i... tramwaje w Polsce Wschodniej

Prawo & Finanse

Pozostałe z wątku:

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Przestrzeń

Tramwaje Śląskie z przetargiem na wznowienie prac w Mysłowicach

Witold Urbanowicz 18 września 2023

Jakie tramwaje zobaczymy na tegorocznym Trako? (Zdjęcia)

Komunikacja

Lotnisko Chopina: Zamknięta do soboty droga startowa nr 1

Przestrzeń

Lotnisko Chopina: Zamknięta do soboty droga startowa nr 1

Redakcja/inf. pras. 18 września 2023

Zobacz również:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Komunikacja

Świdnica unieważnia przetarg na elektrobusy

Jakub Rösler 13 września 2023

Setki milionów złotych na autobusy i... tramwaje w Polsce Wschodniej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5