Hamburg zamawia przed premierą 20 elektrycznych Mercedesów Citaro - Transport Publiczny
 
Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Hamburg zamawia przed premierą 20 elektrycznych Mercedesów Citaro

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-05-09 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Mercedes

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Hamburg zamawia przed premierą 20 elektrycznych Mercedesów Citaro
fot. Mercedes
Jego oficjalna światowa premiera ma dopiero nastąpić, a już złożono pierwsze duże zamówienie: Mercedes-Benz dostarczy 20 autobusów miejskich nowego, całkowicie elektrycznego Citaro do Hamburger Hochbahn AG. Pierwsze dwa pojazdy zostaną przekazane jeszcze w tym roku.

– Pierwsze duże zamówienie na naszego elektrycznego, bezemisyjnego Citaro złożone zostało jeszcze przed jego oficjalną premierą – świadczy to o zaufaniu firm transportu publicznego do naszej koncepcji elektromobilności w komunikacji lokalnej. Wprowadzając na rynek Citaro, poczyniliśmy kolejny ważny krok w kierunku rozwoju lokalnego, bezemisyjnego transportu autobusowego – mówi Till Oberwörder, dyrektor Daimler Buses.

Nie inaczej postrzegane jest to przez Hamburger Hochbahn AG, dla której zamówione autobusy miejskie stanowią kamień milowy na drodze ku zielonej flocie autobusów. Od 2020 r. Hamburger Hochbahn zamierza zaopatrywać się możliwie już tylko w autobusy o zerowej emisji.

Citaro: maksymalna efektywność energetyczna dzięki unikalnemu systemowi zarządzania ciepłem


Nowy, napędzany w pełni energią elektryczną Citaro trafi do produkcji seryjnej jeszcze w tym roku. Autobus imponuje przede wszystkim swoją maksymalną efektywnością energetyczną. Jej podstawą jest unikalny system zarządzania ciepłem. Zmniejsza on zużycie energii, zwiększając tym samym zasięg. Przykładem tego może być energooszczędna pompa ciepła, która przejmuje funkcję ogrzewania przedziału pasażerskiego. Za napęd odpowiada tylna oś z silnikami usytuowanymi w pobliżu piast.

Inną charakterystyczną cechą Citaro jest modułowa budowa jego akumulatorów, których całkowita pojemność wynosi do 243 kWh. Akumulatory są schładzane do idealnej temperatury, co oznacza maksymalną efektywność ładowania, maksymalną pojemność użyteczną i długą żywotność. Ładowanie akumulatorów odbywa się poprzez wtyczkę w stacji znajdującej się w zajezdni. Po rozpoczęciu produkcji seryjnej Citaro dostępne będą również kolejne warianty umożliwiające międzyładowania na trasie.

Nowy, w pełni elektryczny autobus miejski bazuje na światowym bestsellerze Mercedes-Benz Citaro. Model ten, którego dwie dotychczasowe generacje sprzedały się jak dotąd w ponad 50 000 egzemplarzy, użytkowany jest w niemal wszystkich metropoliach Europy Zachodniej i Środkowej i jeździ z powodzeniem na kilku kontynentach.

Bliskie i udane partnerstwo od wielu dekad

Dysponująca blisko 1000 autobusów, Hamburger Hochbahn AG obsługuje 111 linii z 1327 przystankami. Firma przewozi około 212 milionów pasażerów rocznie.

Mercedes-Benz i Hamburger Hochbahn AG mają za sobą wieloletnią i owocną współpracę. W roku 1997 roku Hamburczycy znaleźli się w gronie premierowych klientów pierwszej generacji rewolucyjnego niskopodłogowego autobusu miejskiego Mercedes-Benz Citaro. Do dziś Mercedes-Benz dostarczył do Hamburga ponad 1000 sztuk Citaro. Zarówno w przypadku wspólnego rozwoju przegubowego autobusu z napędem na tylną oś przed ponad 40 laty jak i zastosowania w ostatnich latach Citaro FuelCELL i FuelCELL Hybrid w Hamburgu Mercedes-Benz i Hamburger Hochbahn AG wciąż wspólnie promują innowacyjne technologie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Hamburg nie ma miejsca na tramwaje. Będzie rozwój metra

Przestrzeń

Hamburg nie ma miejsca na tramwaje. Będzie rozwój metra

Witold Urbanowicz 04 stycznia 2015

Hamburg: Z obserwatora do sprawcy rozwoju elektromobilności

Mobilność

Hamburg: Z obserwatora do sprawcy rozwoju elektromobilności

Witold Urbanowicz 28 grudnia 2014

Premiera elektrobusu Solarisa 18,75 z ogniwem wodorowym dla Hamburga

Komunikacja

Premiera elektrobusu Solarisa 18,75 z ogniwem wodorowym dla Hamburga

Witold Urbanowicz 19 grudnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS