źródło: siemens.comHybryda Volvo 7900 z systemem ładowania Siemensa w Hamburgu
Od grudnia między Alstendorf, północną dzielnicą Hamburga, a nowo wybudowanym dworcem autobusowym zacznie jeździć autobus hybrydowy marki Volvo. Energię będzie pobierał z masztów, ładujących pojazd od góry.
Nową hybrydę która będzie się poruszała po tzw. Innovation Line 109, zaprezentował miejski minister transportu Frank Horch, oraz Ulrike Riedel z zarządu Hamburger Hochbahn AG, czyli operatora tamtejszego metra oraz większości linii autobusowych. Przedstawiciele miasta a także producenci nowego rozwiązania podkreślali jego ekologiczność i łatwość użytkowania.
Pojazd powstał dzięki współpracy Volvo i Siemensa. Szwedzki producent samochodowy dostarczył autobus Volvo 7900 Electric Hybrid, który jest przystosowany do różnych rodzajów zasilania elektrycznego. Taki pojazd jeździ od jakiegoś czasu np. po Tarnowskich Górach, gdzie energia elektryczna wspomagająca silnik spalinowy jest odzyskiwana podczas hamowania.
W Hamburgu bateria litowo–jonowa ma być zasilana dzięki ładowaniu przez dach. System szybkiego ładowania opracowany przez Siemensa zamontowano wzdłuż linii. Autobus ma przejeżdżać ok siedem kilometrów wspomnianej trasy bez emitowania żadnych zanieczyszczeń.
Aby doładować baterie kierowca będzie musiał tylko podjechać pod maszt, z którego wysunie się wysięgnik do ładowania baterii. Producenci podkreślają, że dzięki temu, że większość urządzeń zamontowano w masztach, a nie w pojeździe, oszczędza się miejsce i pieniądze. Autobus i maszt komunikują się ze sobą automatycznie, przez wi–fi. Wystarczy, że pojazd znajdzie się w zasięgu masztu, a system sam rozpocznie ładowanie, blokując hamulce, i sam je zakończy, gdy bateria będzie pełna. Całość trwa ok. 5–6 minut.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Hochbahn i Siemensem – przyznał podczas prezentacji Hakan Agnevall, prezes Volvo Bus Corporation. – Razem z Hochbahn jesteśmy pionierami we wprowadzaniu „zielonej technologii” w miastach i razem zmierzamy w stronę transportu, który w całości będzie elektryczny.
Również Riedel podkreślała, że celem miasta jest transport w 100 procentach elektryczny. – Baterie w pojazdach to coraz bardziej atrakcyjne rozwiązanie. Mam wrażenie, że jesteśmy ważnym partnerem tej gałęzi przemysłu w testowaniu tego rodzaju rozwiązań na co dzień – stwierdziła.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.