Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Grudziądz kupuje hybrydy i buduje stacje ładowania

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
14-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Grudziądz kupuje hybrydy i buduje stacje ładowania
fot. MZK Grudziądz
Miasto rozpisało przetarg na zakup 7 autobusów hybrydowych. Zakup połączono z zadaniem przebudowy infrastruktury w Grudziądzu na ul. Kruszelnickiego, Sienkiewicza oraz Ikara. Miasto chce także zamontować stacje szybkiego i wolnego ładowania pojazdów. Stąd również przebudowane zostaną także pętle autobusowe na ul. Poniatowskiego oraz przy Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym. Znajdą się tam stacje doładowujące. Oferty powinniśmy poznać w kwietniu.

Grudziądz rozpisał właśnie przetarg na dostawę 7 autobusów hybrydowych z normą emisji spalin Euro 6. Producent taboru dodatkowo będzie musiał zamontować 7 stacji wolnego (o mocy nie większej niż 20 kWh) i 2 szybkiego ładowania. Zamawiający zaznaczył także konieczność przeszkolenia 4 pracowników przewoźnika w zakresie obsługi i napraw nowych autobusów oraz 16 pracowników w zakresie prowadzenia i obsługi pojazdów. Szkolenia miałyby się zakończyć przed odbiorem ostatniego autobusu.

Będą ładowarki na mieście


Zapowiedzi pozyskania nowego taboru pojawiły się już w budżecie miasta na 2018 rok. Zadanie kupna hybryd powiązano z przebudową infrastruktury na ul. Kruszelnickiego, Sienkiewicza oraz Ikara. Grudziądz chce także zamontować na mieście stacje szybkiego ładowania, stąd przebudowa pętli autobusowych na ul. Poniatowskiego oraz i ul. Rydygiera. Maksymalny poziom mocy do ładowania autobusów ma wynieść 150 kW z możliwością zwiększenia mocy do 400 kW. Będą to stacje z odwróconym pantografem zamontowanym na maszcie.

Jakie autobusy w środku?


Miasto zamawia standardowej długości autobusy w przedziale 12-12,2 metra. Pojazd ma pomieścić co najmniej 80 pasażerów, a dla 28 powinno się znaleźć miejsce siedzące. Co najmniej 6 z nich ma być dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Standardowo przewidziano 1 miejsce na wózek dziecięcy i 1 miejsce na wózek inwalidzki.

Silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6. Jego minimalną moc określono na 170 kW. W przypadku części elektrycznej, maksymalny poziom zużycia energii podczas stałego cyklu użytkowania autobusu ma wynieść 8,6 mln MJ. Silnik elektryczny napędu hybrydowego ma być trójfazowy o mocy ciągłej poniżej 70 kW, 70kW-100 kW albo powyżej 100 kW. Moc mają dostarczać akumulatory litowo-jonowe. Pojazd ma zostać wyposażony dodatkowo w system rekuperacji energii.

Wszystkie okna boczne będą się otwierać uchylnie lub przesuwnie. Dodatkowo w pojazdach pojawi się klimatyzacja części pasażerskiej. Ogrzewanie powinno zapewnić utrzymanie temperatury w granicach od +10 st. C do +15 st. C przy temperaturze zewnętrznej minus 15 st. C. System ten wyposażony będzie w niezależne zasilane olejem napędowym o mocy min. 30 kW.

Dostęp do pojazdu zapewni troje drzwi w układzie 2-2-2, otwieranych do wnętrza autobusu. W środku znajdą się co najmniej 3 kasowniki do biletów papierowych, monitoring, minimum 2 podwójne porty USB w przestrzeni pasażerskiej i 1 w kabinie kierowcy.

Dziewięć miesięcy na realizację


Czas na dostarczenie pojazdów wyznaczono na 9 miesięcy. Składanie ofert trwa do 23 kwietnia do godziny 10:00. Aby wziąć udział w przetargu, wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie co najmniej jedną dostawę 5 autobusów niskoemisyjnych Euro 6I hybrydowych z możliwością szybkiego ładowania przeznaczonych dla komunikacji miejskiej.

O wyborze oferty w większości zadecyduje cena (60%), parametry konstrukcji autobusu (15%) oraz parametry techniczne układu napędowego (25%). Zadanie ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Grudziądz z dużym dofinansowaniem na zakup “hybryd”

Komunikacja

Grudziądz z dużym dofinansowaniem na zakup “hybryd”

Jakub Rösler 18 sierpnia 2023

Solaris dostarczy 12 "hybryd" dla Grudziądz

Komunikacja

Solaris dostarczy 12 "hybryd" dla Grudziądz

Redakcja/inf. pras. 10 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Grudziądz z dużym dofinansowaniem na zakup “hybryd”

Komunikacja

Grudziądz z dużym dofinansowaniem na zakup “hybryd”

Jakub Rösler 18 sierpnia 2023

Solaris dostarczy 12 "hybryd" dla Grudziądz

Komunikacja

Solaris dostarczy 12 "hybryd" dla Grudziądz

Redakcja/inf. pras. 10 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5