Gorzów Wielkopolski otworzył oferty w dwóch przetargach – na przebudowę ulic i torowisk tramwajowych w ciągu Warszawskiej i Sikorskiego, wraz z wytyczeniem deptaka, a także na rozbudowę ulicy Walczaka wraz z remontem i przedłużeniem torowiska tramwajowego do ulicy Fieldorfa-Nila. W obu przypadkach oferty przekraczają założony budżet zamawiającego.
Przedmiotem postępowania jest przebudowa ulicy i torowiska tramwajowego w ciągu Warszawskiej i Sikorskiego. Przebudową ma zostać objęte torowisko tramwajowe w ciągu Sikorskiego i Warszawskiej na odcinku od Cichońskiego do pierwszej zwrotnicy za Dworcową, a także od ul. Sikorskiego 54 do pierwszej zwrotnicy za ul. Jancarza. W ramach przebudowy układu drogowego powstanie małe rondo na skrzyżowaniu ulic Sikorskiego, Dworcowej i al. Konstytucji 3 Maja i Orląt Lwowskich. Istniejący pomnik Mickiewicza ma zostać przesunięty poza rondo. Co więcej, odcinek Sikorskiego od Chrobrego do Pionierów zostanie zamieniony w deptak (z dopuszczeniem ruchu autobusowego po torowisku). Więcej o zakresie inwestycji pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (26 lipca) minął termin składania ofert. Zamawiający poinformował, że kwota, jaką planował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, to 50 mln zł brutto. W postępowaniu wpłynęło sześć ofert i wszystkie przekraczają założony budżet. Najtańszą ofertę złożyła Trakcja PRKiI, opiewająca na kwotę 55,748 mln zł brutto. Po piętach Trakcji depcze Balzola z kwotą 55,917 mln zł brutto. ZUE jest gotowe zrealizowac zamówienie za 63,487 mln zł brutto, Eurovia Polska za 64,547 mln zł brutto, a Budimex za kwotę 65,067 mln zł brutto. Najdrożej wypada Aldesa z kwotą 70,866 mln zł brutto. Wszyscy oferenci zaproponowali 60-miesięczny okres gwarancji.
Jeżeli chodzi o termin wykonania torowiska i deptaka, to jedynie Euravia nie zaoferowała jego skrócenia do 12 miesięcy. Prace mają się rozpocząć w ciągu 14 dni od zawarcia umowy, a cała inwestycja ma zostać wykonana najpóźniej do 30 listopada 2018 r.
Drugi przetarg obejmuje modernizację wschodniego wylotu drogi krajowej nr 22 od ronda Sybiraków do granic miasta. Cała inwestycja obejmuje odcinek o długości około 3,07 km. Zadanie prowadzone jest w formule zaprojektuj i buduj. Zakres przebudowy obejmuje przebudowę ulicy Walczaka i budowę jej drugiej jezdni na odcinku od granicy miasta do ronda Gdańskiego oraz rozbudowę ronda Gdańskiego. Torowisko, które znajdzie się w pasie dzielącym jezdnie, zostanie kompleksowo przebudowane na odcinku na wschód od tego ronda. Zamiast pętli przy Szarych Szeregów przewidziano tory postojowe oraz do zawracania dla taboru dwukierunkowego, które znajdę się dalej – przy Fieldorfa-Nila.
Również w tym postępowaniu minął dzisiaj termin składania ofert. Zamawiający planował przeznaczyć na realizację zadania kwotę w wysokości 52,489 mln zł brutto. Udział w postępowaniu wzięły trzy firmy, zgłaszając jednak oferty znacznie powyżej kosztorysu. Najtańszą ofertę, opiewającą na 61,850 mln zł brutto, złożyła Balzola. Strabag jest w stanie zrealizować zamówienie za 71,573 mln zł brutto, a Budimex – 77,516 mln zł brutto. Wszyscy uczestnicy zadeklarowali 26-miesięczny termin realizacji oraz 72-miesięczną gwarancję. Przebudowa torowiska tramwajowego przewidziana jest nie wcześniej niż w 2019 r.