Gorzów Wielkopolski otworzył oferty w przetargu na przebudowę ponadkilometrowego odcinka torowiska przy ul. Walczaka. Zadanie zostanie zrealizowane w dwóch etapach – na odcinku od stacji paliw Shell do ul. Dowgielewiczowej oraz od ul. Dowgielwiczowej do ronda Gdańskiego. Wymienione zostanie torowisko, a pasażerowie zyskają nowe przystanki.
Przedmiotem postępowania przetargowego ogłoszonego przez Gorzów Wielkopolski jest przebudowa torowiska tramwajowego przy ul. Walczaka. Zakres prac obejmuje dwa zadania. Pierwsze dotyczy przebudowy torowiska tramwajowego na odcinku od ul. Walczaka 25B, czyli od stacji Shell do ul. Dowgielewiczowej, zaś drugi – od ul. Dowgielewiczowej do ronda Gdańskiego.
Dzisiaj (30 sierpnia) minął przekładany termin składania ofert. Zamawiający poinformował, że kwota, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, to 17,750 mln zł brutto. W postępowaniu wpłynęły cztery oferty, wszystkie powyżej budżetu. Najtańszą propozycję złożyło ZUE. Oferta opiewa na kwotę 18,421 mln zł brutto. Konsorcjum Progreg InfraCity i Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy jest gotowe realizować prace za 19,163 mln zł brutto. Trakcja PRKiI złożyła ofertę na 20,321 mln zł brutto, a Balzola na kwotę 20,906 mln zł brutto.
Zamawiający będzie oceniał pod kątem ceny (60%), okresu skrócenia realizacji zamówienia (30%) oraz terminu gwarancji (10%). Wszyscy zaoferowali 60 miesięcy gwarancji, a także skrócenie terminu realizacji o dwa miesiące. Wyjątkiem jest Trakcja PRKiI, która zgłosiła termin krótszy o miesiąc. Maksymalny czas do zakończenia inwestycji określono do 28 grudnia 2018 roku.
Gorzów Wielkopolski otrzymał blisko 160 mln zł dofinansowania na modernizację i rozbudowę zaniedbanej sieci tramwajowej. – Na jesieni wyłączymy kompletnie ruch tramwajowy. Nasze wysłużone już Helmuty odjadą na tor boczny –
mówi Jacek Wójcicki, prezydent Gorzowa i zapowiada, że na jesieni przyszłego roku mieszkańcy powinni móc już korzystać z nowego systemu tramwajowego w mieście.