Gorzów Wielkopolski rozpisał nowy przetarg na remont ulicy Kostrzyńskiej po tym jak pierwotnie wybrany wykonawca odmówił realizacji prac. Teraz z postępowania wyłączono większą część przebudowy torowiska tramwajowego, który przeprowadzi we własnym zakresie Miejski Zakład Komunikacyjny.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ul. Kostrzyńskiej na odcinku ok. 3,011 km na odcinku od węzła z S3 do placu Słonecznego. Poprzednio
wybrany wykonawca – firma Balzola – odstąpił od realizacji prac. Powodem były odwołania konkurenta, firmy ZUE, przy jednoczesnym niezmienionym sztywnym terminie realizacji inwestycji.
Nowy przetarg obejmuje rozbudowę istniejącej jezdni ul. Kostrzyńskiej bez zmiany geometrii na odcinku skrzyżowania z węzłem S3 do skrzyżowania z ul. Dobrą, a także rozbudowę istniejącej jezdni ul. Kostrzyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Dobrą do Placu Słonecznego. Jezdnia zostanie poszerzona do siedmiu metrów.
W zakresie prac przewidziano przebudowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 203 Tczew – Kostrzyn oraz nr 415 łącząca stację Gorzów Wlkp. ze stacją Myślibórz, budowę chodników, budowę ścieżek rowerowych, budowę zatok autobusowych, budowę kanalizacji deszczowej, przebudowę oraz budowę wylotów kanalizacji do rzeki Warty, nowe nasadzenia zieleni wraz z urządzeniem nowych trawników, budowę nowego oświetlenia drogowego wzdłuż drogi wraz doświetleniem na przejściach dla pieszych.
Zamówienie w niewielkim stopniu obejmuje także przebudowę torowiska tramwajowego. Przedmiotem zamówienia nie jest rozbiórka torowiska w terenie zielonym oraz sieci trakcyjnej oraz wygrodzeń wzdłuż torowiska. W zakresie torowiska rozbiórce podlegają tylko torowiska w nawierzchni utwardzonej na wjazdach do posesji, przejazdach przez ulice, przystankach tramwajowych oraz odcinek w ulicy Dobrej. Przewidziano też przebudowę pętli przy Warzywnej.
Termin składania ofert mija 8 stycznia 2018 r. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat zrealizowały co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, i/lub remoncie drogi o długości minimalnej 1 km, a także jedną jedną robotę budowlaną polegająca na budowie i/lub przebudowie torowiska o długości minimum 300 metrów toru pojedynczego wraz z siecią trakcyjną. O wyborze zadecydują cena (60%), okres gwarancyjny (10%), dodatkowa osoba funkcyjna: kierownik robót branży drogowej (20%) oraz specjalista ds. organizacji ruchu (10%).
Roboty w zakresie budowy drogi, uzbrojenia podziemnego i wiaduktu mają zakończyć się 17 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą robót, natomiast w zakresie budowy torowiska i sieci trakcyjnej – po roku od zawarcia umowy. Warto przypomnieć, że MZK we własnym zakresie
wyremontuje odcinek torowiska od wiaduktu przy pl. Słonecznym do skrzyżowania z ul. Jancarza (bez przejazdów). Urzędnicy przekonują się, że przyczyni się to do skrócenia czasu realizacji inwestycji. Po przebudowie torowisko na odcinku na wschód od pl. Słonecznego będzie miało jeden tor zamiast dwóch, a w rejonie pl. Słonecznego powstaną tory do zawracania.
Mimo opóźnień w realizacji inwestycji na odcinku przylegającym bezpośrednio do zajezdni tramwajowej, ruch komunikacji szynowej pozostaje
wstrzymany od początku października. Tramwaje wrócą najwcześniej za rok.