Gorzów Wielkopolski zabiera się za projektowanie remontu szczególnego odcinka sieci tramwajowej – w ciągu Chrobrego i Mieszka I, czyli w miejscu, gdzie znajduje się miejski deptak. W związku z rozpoczęciem kluczowych remontów ruch tramwajów pozostaje całkowicie wstrzymany od początku października.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi wraz z ok. 1,6-km odcinkiem torowiska w ul. Chrobrego na odcinku od ul. Sikorskiego do ul. Borowskiego i Mieszka I na odcinku od ul. Borowskiego do ul. Roosevelta. Zakres planowanych prac obejmuje kompleksową przebudowę infrastruktury z założeniem, że sieć trakcyjna nie może być przymocowana do budynków. W ramach inwestycji przebudowane mają zostać też deptak, skrzyżowania, obiekt mostowy. Więcej piszemy o tym
tutaj.
Dzisiaj (16 listopada) minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegają się Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu z kwotą 1,406 mln zł brutto oraz Progreg z Krakowa z kwotą 1,710 mln zł brutto. Obie przekraczają kosztorys wynoszący 944 tys. zł brutto.
Zamawiający zakłada, że projekt budowlany powstanie w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy, a uzyskanie decyzji administracyjnej zezwalającej na prowadzenie robót budowlanych w ciągu 9 miesięcy. Realizacja inwestycji, w czasie której projektant będzie sprawował nadzór autorski, zajmie według założeń 16 miesięcy.
Przetarg i planowane prace wpisują się w plan kompleksowej modernizacji zaniedbanej sieci tramwajowej. Od początku października ruch tramwajów pozostaje
całkowicie wstrzymany w związku z rozpoczęciem prac na jednym z kluczowych odcinków. Tramwaje w nowej odsłonie wrócą najwcześniej w II połowie przyszłego roku.