Partnerzy serwisu:
Mobilność

GMV to nie tylko informacja pasażerska, ale też Galileo

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-01-10 07:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

GMV to nie tylko informacja pasażerska, ale też Galileo
Kosmodrom w Gujanie Francuskiejfot. Spotting973, lic. CC A-SA 2.0 Generic
18 listopada 2016 roku satelity 15, 16, 17 i 18 systemu Galileo zostały wyniesione na orbitę z portu kosmicznego w Gujanie Francuskiej na pokładzie rakiety Ariane 5. Dzięki temu, europejski system nawigacji satelitarnej Galileo (rozwijana przez UE alternatywa dla GPS) liczy już osiemnaście satelitów, co stanowi ponad połowę zaplanowanej konstelacji.

System Galileo to unijny globalny system nawigacji satelitarnej, jego zadaniem jest dostarczanie sygnałów radiowych w celu ustalenia pozycji, nawigacji i pomiaru czasu.

GMV, znany z systemów informacji pasażerskiej w systemach komunikacji w polskich miastach, aktywnie uczestniczy w realizacji wielu istotnych elementów programu, to jeden z najważniejszych globalnych aktorów w obszarze GNSS. GMV od dawna pracuje nad aplikacjami użytkownika wykorzystującymi konstruowaną w ramach programu infrastrukturę. Owocem tych prac są liczne produkty GNSS. Opracowano je początkowo dla systemów tradycyjnych (GPS i GLONASS – czyli system rosyjski).

Bez wątpienia najlepszym przykładem zaangażowania może być opracowany przez GMV odbiornik GNSS srx-10, który został zaktualizowany w ramach programu Galileo. Odbiornik początkowo był opracowany jako procesor sygnałów GPS i GLONASS. Obejmował on procesy od rejestracji próbek cyfrowych po końcowe pozycjonowanie, poprzez wszystkie etapy pośrednie: pozyskiwanie i monitorowanie danych (w oparciu o korelacje oprogramowania), generowanie danych czy dekodowanie informacji.

Odbiornik Srx-10 opracowano w oparciu o trzy główne zasady. Po pierwsze, skuteczność obliczeniowa, która pozwala na zastosowanie procesorów klasy niskiej, o mocy znacznie mniejszej niż komputer. Po drugie, odporność osiągnięta przez poddanie odbiornika próbom w ekstremalnie trudnych warunkach. Po trzecie modułowość i skalowalność, która jest niezbędna do przejścia do innych systemów GNSS przy jednoczesnym wykorzystaniu zgromadzonych wcześniej danych. Srx-10 okazał się mocnym i elastycznym produktem, dzięki czemu mógł być poddawany aktualizacjom niezbędnym do wykorzystania go w programie Galileo.

Autonomiczne pozycjonowanie w systemie Galileo jest możliwe pod warunkiem, że do odbiornika docierają sygnały z co najmniej czterech satelitów, co nie sprawia kłopotów, gdy satelitów w systemie jest już 18.

15 grudnia br. Komisja Europejska,która jest właścicielem systemu, oficjalnie uruchomiła pierwsze usługi Galileo. To pierwszy krok w kierunku zapewnienia pełnej zdolności operacyjnej systemu w roku 2020. Do tego czasu w przestrzeń kosmiczną będą wynoszone nowe satelity, docelowo ma ich być 30.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
GMV zmodernizuje transport publiczny na Cyprze

Komunikacja

GMV zmodernizuje transport publiczny na Cyprze

jd/inf. pras. 19 października 2016

Postępy w projekcie ZeEUS. GMV i Solaris w Barcelonie

Mobilność

Postępy w projekcie ZeEUS. GMV i Solaris w Barcelonie

jd/inf. pras. 05 października 2016

GMV: Kalibracja systemów informacji trwa do trzech miesięcy

Mobilność

GMV: Kalibracja systemów informacji trwa do trzech miesięcy

Martyn Janduła 15 września 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS