W drugim z rozstrzyganych właśnie kontraktów autobusowych w Głogowie ofert jest znacznie więcej niż w tym propozycje otwarto w poniedziałek. Tym razem najtańsze oferty na sześć zwykłych autobusów standardowej długości złożył SOR, a na dwa autobusy hybrydowe – Solaris.
Zamówienie na osiem niskopodłogowych autobusów miejskich było podzielone na dwie części. Pierwsza dotyczyła sześciu pojazdów napędzanych silnikiem diesela, spełniających normę emisji spalin Euro 6. Druga dotyczyła dwóch autobusów o napędzie hybrydowym. W obu częściach złożono oferty w dodatku o wiele niższe niż zakładał zamawiający.
W Głogowie mogą się cieszyć z takiego rozstrzygnięcia bo w poniedziałek otwarto oferty w przetargu na cztery autobusy, również podzielonym na część „dieslowską” i „hybrydową”. W tej pierwszej złożono tylko jedną ofertę (SOR), druga nie zainteresowała żadnego producenta.
Tym razem zainteresowanie było większe. W części dotyczącej sześciu autobusów ze zwykłym napędem najniższą ofertę złożył SOR (4,557 mln zł netto). Pozostali oferenci zażądali za swoje pojazdy więcej. Ursus Bus chce 5,25 mln zł netto, MAN – 5,3244 mln zł netto, a Solaris – 5,34 mln zł netto. Doża finansowa przewaga oferty czeskiego producenta powinna dać mu przewagę, tym bardziej, że wszyscy producenci zadeklarowali realizację zamówienia do 27 czerwca przyszłego roku i zaproponowali takie sami terminy gwarancyjne – na cały autobus 4 lata (jedynie MAN zaproponował 3 lata), na opony i akumulatory 3 lata, na powłoki lakiernicze 7 lat, a na perforację nadwozia 12 lat.
W części dotyczącej dwóch autobusów hybrydowych oferta Solarisa (2,98 mln zł netto) jest minimalnie korzystniejsza finansowo niż oferta MAN-a (2,996 mln zł netto). Warto jednak zauważyć że w tym wypadku MAN również zaproponował krótszą, bo tylko 36–miesięczną gwarancję na cały autobus, podczas gdy Solaris gwarantuje jakość pojazdu przez 48 miesięcy, co jest jego kolejna przewagą.
W obu częściach przetargu jako kryteria poza ceną (60 proc.) i gwarancją (10 proc.) wymieniono też zużycie paliwa (5 proc.) i kwestie techniczne (25 proc.). O ile SOR–owi chyba już nikt nie zagrozi, biorąc pod uwagę jak bardzo jego cena odstaje od pozostałych ofert, to w przypadku Solarisa przewaga jaką dają mu nad MAN-em dwa pierwsze kryteria jest niewielka.
Wszystkie oferty mieszczą się w założeniach finansowych Komunikacji Miejskiej w Głogowie, która w pierwszej części chciała wydać 5,7 mln zł netto, a w drugiej 3,1 mln zł netto.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.