W Głogowie powtórzono nieudany przetarg na zakup czterech autobusów miejskich. Dodatkowo rozpisano nowy przetarg, tym razem na osiem kolejnych. W obu przetargach przedmiotem zamówienia są autobusy spalinowe i hybrydy spalinowo–elektryczne. W sumie ma tam trafić 12 pojazdów.
Poprzednie zamówienie miało zostać rozstrzygnięte na początku czerwca,
ale nikt nie złożył w nim oferty. Tym razem w nowym rozpisanym przetargu termin składania ofert to ostatni dzień lipca. Podobnie jak poprzednio, przedmiotem zamówienia są dwa 12–metrowe autobusy z napędem diesela i dwa tej samej długości napędzane w sposób hybrydowy, spalinowo–elektryczny. Zamówienie jest podzielone na części, zgodnie z napędem pojazdów.
Znów autobusy...Podobnie jak poprzednio kryteria oceny ofert to cena (60 proc.), warunki techniczne (25 proc.), warunki gwarancji (10 proc.) oraz zużycie paliwa wg testu SORT 2 (5 proc.). Oferent musi posiadać środki finansowe (odpowiednio 1,5 mln składając ofertę w części „spalinowej” i 2 mln dla części „hybrydowej”) i doświadczenie w postaci zrealizowania przynajmniej jednej dostawy w wielkości i zakresie takiej, jak głogowskie zamówienie.
Autobusy z silnikiem diesela powinny mieścić 90 pasażerów (28 na miejscach siedzących), mieć wyznaczone miejsca na wózek dziecięcy, inwalidzki i minimum cztery miejsca dla osób niepełnosprawnych. Hybrydy mogą mieścić nieco mniej pasażerów (80 i 26 miejsc siedzących). Oba rodzaje autobusów mają mieć troje drzwi w układzie 2–2–2. Silniki wszystkich autobusów muszą spełniać normę Euro 6.
...i jeszcze więcej autobusów...Co ciekawe Komunikacja Miejska Głogów ogłosiła jednocześnie drugi przetarg, w którym chodzi w sumie o osiem autobusów. On również jest podzielony na dwie części. Pierwsza dotyczy sześciu autobusów o standardowym napędzie, druga – dwóch hybryd. Wymagania wobec pojazdów są podobne, jak w pierwszym przetargu. Tak samo są skonstruowane kryteria oceny ofert. Różnica dotyczy tylko wymagań wobec oferentów jeśli chodzi o część zamówienia na autobusy na olej napędowy. W tym wypadku oferenci powinni posiadać środki finansowe w wysokości 3 mln zł i legitymować się przynajmniej jedną dostawą trzech takich autobusów w ciągu ostatnich trzech lat. W tym wypadku na oferty czekają w Głogowie do 3 sierpnia.
Oba zakupy są współfinansowane ze środków unijnych. Na oba zostaną wyłożone pieniądze z RPO woj. dolnośląskiego, związane z wdrażaniem strategii niskoemisyjnych.
...i wiatyJest zresztą i trzeci przetarg, ogłoszony kilka dni wcześniej, związany z wykorzystaniem pieniędzy unijnych. Tym razem chodzi jednak o budowę dwóch wiat przystankowych i jednego krytego parkingu rowerowego w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. W tym przetargu, który ma zostać rozstrzygnięty do 28 czerwca, o wyborze oferty zdecyduje cena (60 proc.), czas realizacji projektu (20 proc.) oraz warunki gwarancji i rękojmi (20 proc.).