Spółka Komunikacja Miejska w Głogowie prowadziła do 6 czerwca przetarg na dostawy czterech autobusów. Zamówienie podzielone zostało na dwie części zakładające dostawę dwóch autobusów spełniających normę Euro 6 oraz dwóch hybryd. Ostatecznie nikt nie zgłosił się z ofertą.
Przedmiotem zamówienia była dostawa czterech fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych. Zamówienie podzielono na dwie części, obejmujące po dwa autobusy hybrydowe i na diesel. Pojazdy miały trafić do Komunikacji Miejskiej w Głogowie do połowy listopada. Długość autobusów określono na 11,5-12 m. Zamawiający oczekuje podłogi niskiej na całej długości pojazdu, z wejściem na wysokości max 350 mm. Więcej o szczegółach
pisaliśmy tutaj.
W postępowaniu mogły brać udział firmy, które dysponują bazą serwisową do obsługi oferowanych autobusów komunikacji miejskiej, a także w ostatnich trzech latach dostarczyły w ramach jednego zamówienia co najmniej dwa pojazdy dla minimum 90 osób, o długości autobusu min. 11,5 m, z silnikiem wysokoprężnym spełniającym normę spalin EURO 6, o pojemności min. 6 dm3 i mocy min 200 kW z automatycznym systemem detekcji i gaszenia pożaru albo – w przypadku drugiej części zamówienia – co najmniej dwa autobusów niskopodłogowych hybrydowych do przewozów w zbiorowej komunikacji miejskiej dla min. 85 osób, o długości autobusu min. 11,5 m, o napędzie elektryczno-spalinowym (napęd spalinowy – silnik diesel) z silnikiem spalinowym wysokoprężnym spełniającym normę spalin EURO 6, o pojemności min. 4,5 dm3 i mocy min 150 kW z automatycznym systemem detekcji i gaszenia pożaru. Kryteria wyboru to cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (25%), warunki gwarancji i serwisu (10%), zużycie paliwa wg SORT 2 (5%).
Termin składania ofert minął 6 czerwca, jednak ostatecznie żadna z firm nie zdecydowała się na udział w przetargu. Zamawiający był więc zmuszony do unieważnienia postępowania. Przedsiębiorstwo informuje, że w najbliższym czasie ponownie rozpisze postępowanie po uprzednim kontakcie z Urzędem Marszałkowskim. Zakup współfinansowany miał być ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020