Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gliwice po raz kolejny kupują dziewięć nowych autobusów miejskich

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-11-25 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gliwice po raz kolejny kupują dziewięć nowych autobusów miejskich
PKM Gliwicefot. Aktron, CC BY-SA 3.0 Wikimedia Commons
PKM Gliwice podjęło trzecią próbę kupienia dziewięciu 12–metrowych autobusów miejskich. Na oferty urzędnicy czekają do 29 grudnia. O to, żeby przewoźnikowi nie zabrakło taboru, zadbano już wcześniej.

Historia z gliwickimi zakupami trwa od wiosny tego roku. W kwietniu rozpisano przetarg na 10 nowych autobusów. O ile 11 przegubowców udało się kupić bez specjalnych kłopotów (Solaris), to w części dotyczącej dziewięciu autobusów klasy MAXI przetarg unieważniono, bo oferty nie mieściły się w kosztorysie. Podobnie stało się w przypadku przetargu, który miał zostać rozstrzygnięty w sierpniu. Choć firma MMI zaproponowała autobusy drożej o zaledwie 150 tys. zł w porównaniu z sumą jaką przeznaczono na ten zakup w Gliwicach (drugą, droższą ofertę złożył Solaris), to przetarg też unieważniono.

W międzyczasie PKM postanowiło wydzierżawić na pół roku, od stycznia, siedem niskopodłogowych autobusów, które w pewien sposób maja ratować sytuację. Do dało spółce możliwość spokojnego rozpisania kolejnego już przetargu na wspomniane dziewięć pojazdów.

PKM od oferentów startujących w rozpisanym właśnie przetargu wymaga zaproponowania pojazdów 12–metrowych, całkowicie niskopodłogowych, spełniających normę emisji spalin Euro 6 i fabrycznie nowych, tzn. wyprodukowanych w 2017 r. Nie mogą być prototypami, a oferowane modele powinny zostać wprowadzone do użytku w państwach UE w ciągu ostatnich trzech lat w liczbie co najmniej 9 sztuk.

Pojazdy powinny być trzydrzwiowe, z jak największą liczbą miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Mają mieścić minimum 86 pasażerów, z czego co najmniej 25 proc. osób, według deklarowanej przez producenta pojemności, powinno mieć możliwość podróżowania na siedząco. Minimalna liczba miejsc, które muszą być dostępne z niskiej podłogi to osiem.

O wyborze oferty w 60 proc. zdecyduje cena. Kryteria techniczne będą decydowały o 25 proc. przyznanych punktów, warunki gwarancji i serwisu to 8 proc. kwestie ekologiczne – 5 proc., a cena części zamiennych – 2 proc.

Od oferentów wymagane jest doświadczenie w postaci zrealizowania w ciągu ostatnich trzech lat podobnego zamówienia, tzn. dostarczenia na jakikolwiek rynek unijny dziewięciu podobnych autobusów. Muszą też spełnić dość rozbudowane wymagania finansowe, tzn. posiadać ubezpieczenie na sumę 3 mln zł, wolne środki lub zdolność kredytową również na 3 mln zł, a także wykazać się przychodem za ubiegły rok w wysokości minimum 10 mln zł, w tym minimum 5 mln zł z tego przychodu musi pochodzić z działalności zbieżnej z zamówieniem.

Przewoźnik przewidział 142 dni od momentu podpisania umowy na realizację zamówienia.

PKM Gliwice korzysta z ponad 150 pojazdów, którymi obsługuje na Górnym Śląsku 45 linii autobusowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris dostarczy autobusy do Żywca

Komunikacja

Solaris dostarczy autobusy do Żywca

Jakub Dybalski 25 listopada 2016

Łódź ogłosiła przetarg na 12 tramwajów

Prawo & Finanse

Łódź ogłosiła przetarg na 12 tramwajów

Jakub Dybalski 25 listopada 2016

Skromne zakupy taboru w Jeleniej Górze

Komunikacja

Skromne zakupy taboru w Jeleniej Górze

Jakub Dybalski 18 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS