Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gliwice: Do trzech razy sztuka. Dwóch chętnych na dostawy autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-03 13:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gliwice: Do trzech razy sztuka. Dwóch chętnych na dostawy autobusów
fot. Menarini 201, lic. CC0 Wikimedia commons
PKM w Gliwicach otworzyły oferty w przetargu na dostawy dziewięciu 12-metrowych autobusów. O zamówienie ubiegają się dwie firmy z kwotami nieznacznie przekraczającymi kosztorys. To już trzecia próba zakupu pojazdów.

PKM od oferentów startujących w rozpisanym właśnie przetargu wymaga pojazdów 12-metrowych, całkowicie niskopodłogowych, spełniających normę emisji spalin Euro 6. Autobusy powinny być trzydrzwiowe, z jak największą liczbą miejsc dostępnych z niskiej podłogi. Mają mieścić minimum 86 pasażerów (w tym min. 25% na miejscach siedzących). Pojazdy powinny zostać dostarczone w ciągu 142 dni od podpisania umowy.

Minął właśnie termin składania ofert. O zamówienie ubiegają się dwie firmy – MMI z pojazdem włoskiej produkcji BredaMenarinibus City Mood i ceną ok. 9,56 mln zł brutto, a także Solaris z Urbino 12 i ceną ok. 9,83 mln zł brutto. Obie przekraczają kosztorys zamawiającego, wynoszący 9,41 mln zł brutto. Cena decyduje o wyborze jednak jedynie w 60%.

Pozostałe punkty można otrzymać za ocenę techniczną. Solaris, w przeciwieństwie do MMI, zaoferował pojazd posiadający sztywną (zależną) I oś, poszycie dachu z materiałów zapewniających odporność na korozję, system klimatyzacji z ułatwionym dostępem, a także spełnianie wymogów homologacji w odniesieniu do palności części w pomieszczeniu wewnętrznym i komorze silnika. Autobus proponowany przez MMI charakteryzuje się za to mniejszym zużyciem paliwa (35,99 względem 37,2 dm3/100 kg u Solarisa) i mniejszą emisją węglowodorów. Solaris wypada lepiej pod względem emisji tlenków azotu i cząstek stałych PM.

MMI przewidział pojazd mogący pomieścić 92 pasażerów (o jedną osobę więcej), ale Solaris zaproponował większą liczbę miejsc siedzących (30 zamiast 25), co ma też przełożenie na liczbę miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi (14 zamiast 10).

Solaris przedstawił też lepsze warunki w zakresie gwarancji na szkielet kratownicy i powłokę lakierniczą, a także wydłużony okres gwarancji na system detekcji i gaszenia pożaru. MMI lepiej wypada pod względem gwarancji na wszystkie zespoły, układy i elementy pojazdu. Firma zaoferowała także wydłużony okres gwarancji na klimatyzację.

Jak wynika z ofert, koszt części zamiennych w przypadku Solarisa jest niższy. Firma deklaruje, że w okresie 10 lat łączna wartość części zamiennych nie przekroczy 100 tys. zł netto. Konkurent zaoferował kwotę 133,9 tys. zł netto.

PKM Gliwice próbuje kupić autobusy od wiosny 2016 r. Wcześniej unieważniono dwa przetargu z powodu ofert przekraczających kosztorys, choć najtańsza oferta była tylko o ok. 150 tys. zł droższa. Nie można więc wykluczyć, że postępowanie zostanie unieważnione także i tym razem. 

Kongres Transportu Publicznego 2017

VI Kongres Transportu Publicznego

Szósta edycja Kongresu Transportu Publicznego odbędzie się w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie w dniach 12-13 października 2017 roku.

Wydarzenie to jest największym w Polsce spotkaniem przedstawicieli firm, instytucji i organizacji związanych z transportem publicznym. Wśród wątków które zostaną poruszone w tym roku znajdą się tematy takie jak:
  • alternatywne paliwa w transporcie a niska emisja w polskich miastach,
  • mobilność miejska,
  • technologie i źródła finansowania ekomobilności,
  • oświetlenie i jego wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów w transporcie publicznym oraz aktywność mieszkańców miast
  • wpływ „uwolnienia” stawek za parkowanie na spójny rozwój miast • tworzenie zintegrowanych systemów informacji pasażerskiej
  • centra przesiadkowe – planowanie, realizacja, najlepsze praktyki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gliwice: Co po tramwajach? Trzy projekty unijne związane z transportem

Komunikacja

Gliwice: Co po tramwajach? Trzy projekty unijne związane z transportem

Witold Urbanowicz 26 października 2016

Gliwice awaryjnie chcą wydzierżawić siedem autobusów na pół roku

Komunikacja

Gliwice awaryjnie chcą wydzierżawić siedem autobusów na pół roku

Jakub Dybalski 20 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS