W zeszłym roku Solaris zaprezentował zupełnie nową wersją pojazdów Urbino. Wozy w zmienionej odsłonie są już w produkcji. Pierwszy, 12-metrowy pojazd trafi jeszcze w tym miesiącu do bawarskiego przewoźnika obsługującego linie dla Monachium.
Nowy Solaris Urbino w wersji 12- i 18-metrowej
został zaprezentowany jesienią 2014 r. na targach w Hanowerze. Od tamtej pory pojazd w wersji dieslowskiej jest oferowany równolegle ze starą wersją. W tej chwili producent pracuje nad wersją bateryjną i niskowejściową (low entry).
Pojazdy nowej generacji są produkowane od pierwszej połowy tego roku i wkrótce trafią do klientów w Niemczech, Polsce i Włoszech. – Nowy Solaris Urbino 12 trafi jeszcze w czerwcu do bawarskiego prywatnego przewoźnika Josef Ettenhuber GmbH, który jeździ w ramach Monachijskiego Związku Komunikacyjnego i Taryfowego (MVV) – wyjaśnia Tomasz Pyzałka z Solarisa. Zamówienia złożyli też Martin Geldhauser GmbH (cztery sztuki) oraz przewoźnicy Kessels-Reisen GmbH, Wies Faszinatour i H. Sandrock GmbH, którzy kupili po jednej sztuce. Pierwsze zamówienie na wersję 18-metrową złożyła Bogestra Bochum, która nabędzie w sumie 14 pojazdów. Natomiast pierwszy elektrobus w nowej odsłonie trafi do przedsiębiorstwa üstra z Hanoweru.
Jeżeli chodzi o Włochy, operator SUN S.p.A. z Nowary w północno-zachodnich części kraju, kupił autobus 12-metrowy. ATM Genowa złożyła natomiast zamówienie na dwa nowe pojazdy w wersji 18-metrowej. W Polsce pierwszy nowy Solaris Urbino – w wersji 12-metrowej – trafi do Wejherowa. Solaris wygrał też przetarg w Płocku na jeden 18-metrowy autobus i trzy 12-metrowe.
Nowe Solarisy, oprócz zupełnie nowego projektu i stylistyki, są lżejsze. Firma zapowiada jednak pełnie wdrożenie nowych Solarisów Urbino w ofercie przed końcem 2016 r.
fot. WU