Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Gdynia z drogą ofertą MANa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Gdynia z drogą ofertą MANa
Fot. Joymaster, domena publiczna
PKM Gdynia rozpisało przetarg na dostawy 55 fabrycznie nowych autobusów miejskich, z czego aż 32 pojazdy mają być przegubowe. Nowe autobusy wyjadą na gdyńskie ulice w przyszłym roku, o ile zamawiający przystanie na warunki MANa, który złożył ofertę jako jedyny, ale przekroczył kosztorys.

Kwoty, jakie zamierzał przeznaczyć na zamówienie PKM Gdynia wynoszą na zakup autobusów przegubowych 49,99 mln zł oraz na zakup autobusów standardowych – 26,6 mln zł. Na udział w przetargu zdecydował się wyłącznie MAN, który mocno przekroczył kosztorys. Zaoferował, że wyprodukuje pojazdy w części pierwszej za 59,79 mln zł, zaś w części drugiej – 32,9 mln zł. Na zrealizowanie zadania pierwszego Man potrzebowałby 260 dni, zaś na zrealizowanie zadania drugiego – 230 dni od daty podpisania umowy.

Pierwsza część przetargu dotyczy 32 fabrycznie nowych (rok produkcji ma być ten sam co rok dostawy) autobusów o długości 17,5 – 18,75 m. W drugiej chodzi o 23 autobusy miejskie o standardowej długości (11,5 – 13,5 m). Oba rodzaje pojazdów mają być napędzane silnikiem diesla.

W przypadku autobusów przegubowych zamawiający wymaga by pojazdy nie były prototypami oraz posiadały niską podłogę na całej długości. Pojemność określono na co najmniej 137 miejsc, z czego 44 to miejsca siedzące. Zaznaczono, że do 14 siedzeń dostęp ma być zapewniony z poziomu niskiej podłogi. W przypadku pojazdów o standardowej długości, zamawiający wymaga, by zmieściło się do nich 85 pasażerów, z czego 29 będzie miało miejsce siedzące. Do 8 miejsc dostęp będzie miał miejsce z poziomu niskiej podłogi. W pojazdach ma się znaleźć także miejsce na wózek dziecięcy oraz wózek inwalidzki. W drugich drzwiach pojazdu ma się znaleźć rampa uchylna, rozkładana ręcznie.

Silnik ma spełniać normę emisji spalin EURO VI. Jego pojemność w autobusach przegubowych określono powyżej 10 litrów, zaś moc min. 220 kW. Z kolei w autobusach standardowych pojemność określono na co najmniej 7,5 litra, a moc na 200 kW. W pojeździe zamontowane zostaną tablice z informacją pasażerską – dwie tablice LCD (w przypadku pojazdów standardowych tylko jedna) pod sufitem oraz jeden wyświetlacz boczny pomiędzy pierwszą i drugą parą drzwi. Autobusy dodatkowo zostaną wyposażone w klimatyzację, kasowniki i porty USB. Wejście do pojazdów przegubowych zapewnią cztery pary podwójnych drzwi, a do standardowych – trzy pary.

Oferta poza ceną (60%) oceniana będzie także pod względem kryteriów technicznych (16%). Zamawiający punktuje dodatkowo takie aspekty jak zużycie paliwa (3%) czy rekuperacja energii (3%) oraz termin dostawy pojazdów (7%) oraz termin gwarancji (11%).

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Komunikacja

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Jakub Dybalski 04 listopada 2019

Nysa po raz trzeci z przetargiem na dwa elektrobusy

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Komunikacja

Pierwsze elektryczne autobusy w Głogowie

Solaris 07 września 2023

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Przestrzeń

Europejski debiut nowych elektrobusów Yutonga w Pułtusku

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

Zobacz również:

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Komunikacja

Nowy Targ kupuje cztery autobusy

Jakub Dybalski 04 listopada 2019

Nysa po raz trzeci z przetargiem na dwa elektrobusy

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5