PKT w Gdyni ogłosiło przetarg na dwa 12-metrowe trolejbusy. Pojazdy mają być wyposażone w zasilanie alternatywne w postaci baterii litowo-jonowych. Trolejbusy przyjadą do końca marca przyszłego roku.
Przedmiotem ogłoszonego przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej przetargu jest dostawa dwóch fabrycznie nowych, całkowicie niskopodłogowych pojazdów o długości 12-12,5 metra. Trolejbusy mają być wyposażone w zasilanie alternatywne oparte na bateriach litowo-jonowych, pochodzących od tego samego producenta, co pojazdy.
Termin składania ofert mija 29 czerwca br. O wyborze zadecydują cena (90%) oraz gwarancja (10%). Trolejbusy mają być dostarczone do 30 marca 2016 r.
Nie bez powodu jednym z wymogów przetargu jest wyposażenie pojazdów w baterie. Gdynia nadal chce stawiać na transport elektryczny, ale już nie będzie wieszała nowych odcinków sieci trakcyjnej. Trolejbusy z zasilaniem alternatywnym będą mogły poruszać się po nowych trasach bez konieczności budowy dedykowanej infrastruktury.
Niedawno do Gdyni trolejbus z bateriami litowo-jonowymi, ładowanymi podczas jazdy za pośrednictwem sieci trakcyjnej,
dostarczył Solaris. Dzięki nim pojazd może pokonywać dystans do 15 km bez sieci trakcyjnej. Solaris w ciągu 15-letniej współpracy z PKT Gdynia dostarczył już 54 trolejbusy w wersji 12-metrowej.