Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Gdańsk stawia na parkingi podziemne. Koncesje na pięć lokalizacji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Gdańsk stawia na parkingi podziemne. Koncesje na pięć lokalizacji
fot. deror_avi, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Gdańsk ogłasza postępowanie w formie koncesji na budowę podziemnych parkingów w centrum miasta. Wyznaczono pięć lokalizacji: Podwale Przedmiejskie, Podwale Staromiejskie, Targ Rybny, Targ Węglowy, Długie Ogrody.

Przedmiotem postępowania, prowadzonego w formie koncesji na roboty budowlane, jest zaprojektowanie, sfinansowanie, wybudowanie, i eksploatacja ogólnodostępnych podziemnych parkingów kubaturowych w Gdańsku. Zadaniem wykonawców będzie też odtworzenie ogólnodostępnej zieleni na powierzchni terenu, a także sporządzenie projektu i wprowadzenie organizacji ruchu związanego z funkcjonowaniem parkingów. Zamawiający nie opublikował jeszcze szczegółowej specyfikacji ani warunków koncesji.

Zamówienie podzielone jest na części, obejmujących pięć lokalizacji: Podwale Przedmiejskie, Podwale Staromiejskie, Targ Rybny, Targ Węglowy, Długie Ogrody. W każdej miałby powstać minimum jednopoziomowy parking kubaturowy.

Oferty dla każdej z lokalizacji można składać do 30 listopada. Będą one oceniane pod kątem czterech kryteriów: liczby miejsc parkingowych, średniej ceny wybudowania parkingów kubaturowych w przeliczeniu na jedno miejsce parkingowe, okresu, na jaki zostanie zawarta umowa koncesji, a także oczekiwanej wielkości dopłaty (bądź jej braku) w przeliczeniu na jedno miejsce parkingowe.

Gdańsk nie jest jedynym miastem, które chce pozyskać partnerów prywatnych do budowy parkingów podziemnych. Próbowała np. także Warszawa, ale rokowania spełzły na niczym. Dla podmiotów zewnętrznych takie inwestycje często są nieopłacalne wobec niskich stawek za parkowanie na powierzchni. Ich górna wysokość jest regulowana w rozporządzeniu ministerstwa, a władze centralne są nieskore w podnoszeniu czy uwalnianiu tych stawek. – Trzeba bardzo wyraźnie podkreślić, że podnoszenie opłat nie jest receptą na zatłoczone ulice i miejsca postojowe w centrach miast. Jesteśmy przeciwni niepotrzebnemu wzrostowi opłat. Stref parkingowych i pieniędzy z poboru opłat jest wiele, a parkingów wielopoziomowych mało. Dlatego też należy uzgadniać formułę takich przedsięwzięć, a nie tylko i wyłącznie szukać pieniędzy w kieszeniach kierowców – mówi minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk. Brak swobody w kwestii stawek utrudnia miastom kształtowanie polityki transportowej w zakresie parkowania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5