Gdańsk otworzył oferty w przetargu na budowę Nowej Bulońskiej Północnej wraz z linią tramwajową w ramach poprawy obsługi komunikacyjnej dzielnicy Południe. Realizacja inwestycji ma zakończyć się w 2019 r. Wystartowało siedem firm, ale tylko jedna mieści się w kosztorysie.
Zakres prac przewiduje m.in. budowę ulicy Nowej Bulońskiej Północnej o długości ok. 2,7 km, budowę dwutorowej linii tramwajowej o długoci ok. 2,6 km z przystankami Nowa Politechniczna, Łabędzia, Stolema, Zabornia i Ujeścisko. Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową, ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni. Przy przystankach Zabornia i Ujeścisko przewidziano węzły integracyjne. Ponadto inwestycja obejmie realizację mostu nad Potokiem Siedleckim oraz budynku stacji prostownikowej wraz z wyposażeniem oraz budowę lub przebudowę odcinków szeregu ulic. Niedawno Gdańsk otrzymał
środki na realizację inwestycji.Przetarg jest dwuetapowy. W listopadzie do drugiego etapu dopuszczono 15 firm, ale ostatecznie wystartowało tylko siedem. Zamawiający poinformował, że na zamówienie planuje przeznaczyć kwotę 193 mln zł brutto. W tej kwocie mieści się tylko konsorcjum firm NDI z Sopotu i Balzola z kwotą 191,7 mln zł brutto.
Pozostałe oferty znacząco przekraczają kosztorys. Aldesa Construcciones chce budować za 237,8 mln z, konsorcjum Gotowski, Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego i Tor-Krak za 241,5 mln zł, konsorcjum Takcja PRKIiI oraz AB Kauno Tiltai (Kowno, Litwa) za 255,4 mln zł, Budimex za 264 mln zł, konsorcjum Mosty Łódź, Tor-Kar-Sson i WPRD Gravel za 282,7 mln zł, natomiast konsorcjum Firma Budowlano-Drogowa MTM i Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Rajbud za 270,4 mln zł. Wszyscy zaoferowali minimalny okres gwarancji wynoszący 36 miesięcy.
mat. UM Gdańsk