W środę, 2 sierpnia, Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, działająca w imieniu Gminy Miasta Gdańska, poinformowała o przetargu na realizację budowy linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA.
Postępowanie przetargowe jest dwuetapowe, wykonawcy najpierw złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a następnie po weryfikacji dokumentów, tylko wybrane firmy zostaną zaproszone do składania ofert przetargowych. Termin składania wniosków wyznaczono na 5 września. Zaproszeni wykonawcy na złożenie ofert przetargowych będą mieli minimum 30 dni. Planowany termin zakończenia robót budowlanych przypada na koniec lipca 2019 roku. Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.
- Budowa nowej linii tramwajowej jest dowodem, że konsekwentnie realizujemy politykę rozbudowy komunikacji miejskiej w Gdańsku – mówi prezydent Paweł Adamowicz – W ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej udało się wyremontować i polepszyć komfort jazdy na ponad 30 proc. torowisk oraz zbudować trzy nowe linie tramwajowe: na Chełm, Łostowice – Świętokrzyska i Piecki Migowo.
fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska Ogłoszenie o przetargu zostanie dopiero formalnie opublikowane. Na razie wiadomo, że przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja robót budowlano – montażowych w tym spełnienie wszystkich warunków niezbędnych dla uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Głównymi celami inwestycji jest wybudowanie ulicy Nowej Bulońskiej Północnej klasy "Z" z pełnym uzbrojeniem o długości ok. 2,7 km oraz budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości ok. 2,6 km (tory, rozjazdy) wraz z odwodnieniem, budową sieci trakcyjnej, sterowaniem i ogrzewaniem rozjazdów oraz infrastrukturą towarzyszącą, przystankami tramwajowymi: "Nowa Politechniczna", "Łabędzia", "Stolema", "Zabornia".
- Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej to dowód na to, że miasto sprawnie i efektywnie pozyskuje środki unijne na budowę nowych torowisk potrzebnych do rozwoju i usprawnienia komunikacji miejskiej – wyjaśnia Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.
Pozostały zakres zamówienia obejmuje m.in. - budowę węzła integracyjnego tramwajowo – autobusowego tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów,
- budowę węzła przesiadkowego tramwajowo - autobusowego tzw. "węzeł Zabornia",
- budowę lub przebudowę odcinków ulic w tym między innymi: Myśliwska, Nowa Wołkowyska, Myśliwska Południowa, Stolema, Kartuska, Limbowa, łącznice węzła z Armii Krajowej, Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa,
- budowę lub przebudowę skrzyżowań zwykłych lub skanalizowanych,
- budowę sygnalizacji świetlnych do sterowania ruchem z uwzględnieniem systemu TRISTAR,
- budowę dróg rowerowych i pasów dla rowerów,
- budowę zadaszonych parkingów rowerowych na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko",
- budowę chodników i ciągów pieszych;
- budowę zjazdów publicznych i indywidualnych;
- budowę i przebudowę przystanków autobusowych;
- budowę obiektów mostowych (drogowego, tramwajowego) nad potokiem Siedleckim o długościach w osiach podpór ok. 220 m;
- budowę obiektów inżynierskich w tym: ekranów i osłon akustycznych w zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem, odcinków murów oporowych, przepustów przeznaczonych do przepływu wód, systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową spływającą z projektowanego pasa drogowego;
- regulację koryta potoku Siedleckiego na długości ok. 272 m. oraz wykonanie przerzutu wód z potoku Siedleckiego do zbiornika Łabędzia;
- budowę schodów terenowych;
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego;
- budowę urządzeń organizacji ruchu
- przebudowę istniejącego uzbrojenia tj. gazu, ciepłociągu, wodociągów, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej w tym zabezpieczenie kolektora Morena, teletechniki, energetyki w tym linii wysokiego napięcia i urządzeń melioracyjnych w zakresie niezbędnym do realizacji inwestycji;
- budowę magistrali wodociągowej DN400;
- usunięcie drzew i krzewów kolidujących z zakresem budowy dróg wraz z nasadzeniami nowej zieleni w pasie drogowym i poza nim;
- rozbiórkę odcinków istniejących ulic, torów, rozjazdów wraz z wyposażeniem oraz rozbiórkę obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją;
- pozostałe roboty ujęte w dokumentacji projektowej oraz SIWZ, zapewniające kompleksowe wykonanie niniejszego zamówienia.
Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie w systemie „zaprojektuj i wybuduj” przebudowy i dostosowania infrastruktury Rodzinnych Ogrodów Działkowych ZREMB, JAR, ORLIK i im. Chopina (w tym budowa m.in. Domu Działkowca) na podstawie załączonego Programu Funkcjonalno-Użytkowego. Do przedmiotu zamówienia wchodzi także wykonanie przez wykonawcę aktualizacji projektu budowlanego „Przebudowy linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia” w zakresie zmiany lokalizacji słupa nr 39 wraz z uzyskaniem decyzji administracyjnych.