Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk z ofertami na dostawy do 30 tramwajów. Solaris ze Stadlerem lepszy?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-03-31 12:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk z ofertami na dostawy do 30 tramwajów. Solaris ze Stadlerem lepszy?
fot. Andrzej Otrębski, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Gdańskie Autobusy i Tramwaje otworzyły oferty w przetargu na dostawę 15 tramwajów dwukierunkowych z opcją na kolejne 15 wozów. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty – od Pesy i konsorcjum firm Solaris i Stadler. Obie przekraczają kosztorys o ok. 6 mln zł. Biorąc pod uwagę cenę i gwarancję, na prowadzenie wysuwa się konsorcjum Solarisa i Stadlera.

Przedmiotem zamówienia ogłoszonego w I połowie lutego jest dostawa 15 sztuk nowych tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych o długości 29,0-32,5 m i szerokości w przedziale 2,3-2,4 m. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć wyposażenie dodatkowe (tj. specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno-naprawczy), oprogramowanie i dokumentację pojazdów (łącznie z licencjami) oraz przeprowadzić szkolenie pracowników. Przetarg zawiera też opcję na kolejne 15 wozów ale bez wyposażenia dodatkowego. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty – od Pesy i konsorcjum firm Solaris i Stadler. Bydgoska firma zaproponowała dostawę tramwajów za 143,878 mln zł brutto. Jeden pojazd wyceniono na 9,323 mln zł brutto. Specjalistyczne wyposażenie obsługowe to 1,119 mln zł brutto, pakiet eksploatacyjno-naprawczy – 193 tys. zł brutto, a pakiet naprawczy – 2,715 mln zł brutto. Solaris i Stadler zaproponowali natomiast dostawę za 144,515 mln zł brutto. Jeden pojazd wyceniono na 9,355 mln zł brutto. Specjalistyczne wyposażenie obsługowe to 1,291 mln zł brutto, pakiet eksploatacyjno-naprawczy – 2,842 mln zł brutto, a pakiet naprawczy – 59 tys. zł brutto. Gdańskie Autobusy i Tramwaje zamierzały natomiast przeznaczyć na realizację zadania 138,375 mln zł brutto.

Solaris zaoferował znacznie lepsze warunki gwarancji. Na cały pojazd jest to 36 miesięcy, na strukturę nadwozia, blach poszycia zewnętrznego oraz poszycia dachu – 12 miesięcy, na zewnętrzne powłoki lakiernicze – 12 lat, na wady masowe – 10 lat, na szkielet nadwozia w zakresie pękania konstrukcji pod warunkiem spełniania wymogów eksploatacyjnych – 10 gwarancji. Pesa zaoferowała na cały pojazd 36 miesięcy, na strukturę nadwozia, blach poszycia zewnętrznego oraz poszycia dachu – 3 lata, na zewnętrzne powłoki lakiernicze – 3 lata, na wady masowe – 10 lat, na szkielet nadwozia w zakresie pękania konstrukcji pod warunkiem spełniania wymogów eksploatacyjnych – trzy gwarancje.

Różnica w cenie jest minimalna, Pesa zwycięża niecałymi 0,3 punktami. Biorąc pod uwagę gwarancję, na prowadzenie wysuwa się jednak Solaris. To wstępne informacje, nieznane są parametry w dwóch pozostałych podkryteriach. Komisja przetargowa będzie dopiero oceniać oferty. . Zamawiający musi podjąć decyzję o ewentualnym zwiększeniu środków na zamówienie.

Najważniejszym kryterium jest cena (60%). Pozostałe punkty można otrzymać za trzy kryteria techniczne. Punkty można otrzymać za gwarancję całopojazdową od 36 do 96 miesięcy (10%), średnicę koła od 590 do 660 mm (im większa tym lepiej – 10%). Punktowany będzie też zaoferowanie układu antykolizyjnego, ostrzegającego o przeszkodach na trasie (20%).

Dostawę pierwszych pięciu tramwajów przewidziano w terminie 18 miesięcy od pisemnego poinformowania wykonawcy o uzyskaniu dofinansowania unijnego. Kolejne pięć wozów powinno zostać dostarczone w terminie 16 miesięcy od poinformowania, a ostatnie pięć – w terminie 18 miesięcy. GAiT mogą złożyć oświadczenie o wykorzystaniu opcji nie później niż do 30 kwietnia 2019 r. Końcowy termin realizacji zamówienia opcji minie 31 grudnia 2020 r.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Jakie tramwaje dla Gdańska

Komunikacja

Jakie tramwaje dla Gdańska

Witold Urbanowicz 14 marca 2017

Jakie tramwaje dla Gdańska? Niebawem przetarg na 15 wozów

Komunikacja

Jakie tramwaje dla Gdańska? Niebawem przetarg na 15 wozów

Witold Urbanowicz 02 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS