Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje rozpisała trzyczęściowy przetarg na zakup 46 autobusów miejskich różnych długości, od MIDI po przegubowe. Oferty można składać do 8 marca. Nie wiadomo, ile pieniędzy chcą wydać w Gdańsku, ale oferent, który chce złożyć oferty we wszystkich częściach zamówienia musi dysponować środkami finansowymi w wysokości minimum 31 mln zł.
Na gdańskie zamówienie składa się 18 autobusów standardowej długości, 26 autobusów przegubowych i 2 autobusy MIDI, czyli ok. dziesięciometrowe. Każdy z rodzajów pojazdów GAiT chcą kupić w osobnej części, ale oferenci mogą składać propozycje do dwóch lub wszystkich trzech części zamówienia. Pojazdy mają być fabrycznie nowe, niskopodłogowe, napędzane silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin Euro 6.
W ramach opcji zamawiający zastrzega sobie możliwość rozszerzenia zamówienia o utrzymanie autobusów.
W pierwszej części chodzi o autobusy klasy MAXI, z dopuszczalnym zakresem długości 11,5–13,5 metra. Muszą pomieścić 90 pasażerów, w tym 28 na pełnowymiarowych miejscach siedzących, a także mieć jedno miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Powinny być wyposażone w troje drzwi w układzie 2–2–2. W drugiej części zamówienia autobusy przegubowe jakie chcą kupić GAiT mają mieć dokładnie 17,5 metra, mieścić minimum 140 pasażerów z czego 40 pasażerów na miejscach siedzących i być wyposażone w czworo drzwi w układzie 2–2–2–2. Wymagane jest też jedno miejsce na wózek inwalidzki i dziecięcy, a także drugie, gdzie zmieści się wózek inwalidzki. Trzecia część zamówienia dotyczy dwóch autobusów MIDI o długości 7,5–10,65 metra. Muszą zmieścić minimum 40 pasażerów, w tym 20 na miejscach siedzących. Powinny być wyposażone w troje drzwi w układzie 2–2–2 i jedno miejsce na wózek inwalidzki lub dziecięcy.
Z ciekawych wymagań dotyczących przestrzeni pasażerskiej wskazano, że w każdym miejscu autobusu pasażer musi mieć możliwość złapania się co najmniej dwóch poręczy lub uchwytów w zasięgu obu rąk.
Od oferentów wymagana jest zdolność finansowa w wysokości 10 mln zł (część A zamówienia), 20 mln zł (część B) i 1 mln zł (część C). Składający oferty w więcej niż jednej części muszą dysponować pieniędzmi wynikającymi z sumy wymagań dla każdej części. Co do doświadczenia, to oferenci muszą się wykazać dostawami w ciągu ostatnich trzech lat autobusów podobnych do tych, których dotyczą konkretne części zamówienia – 10 standardowych (część A), 15 przegubowych (część B), 2 MIDI (część C).
W zamówieniu określono trzy główne kryteria oceny ofert w każdej z części – cena (55 proc.), kryteria techniczne (35 proc.) oraz kryterium ekologiczne, oznaczające jak najmniejsze zużycie paliwa według testu SORT 2 (10 proc.). Są trzy podkryteria techniczne. Najważniejsze to rodzaj materiałów i technologia użyte do konstrukcji nadwozia, mniej punktowane to niezależne zawieszenie osi przedniej i możliwość odzyskiwania energii w czasie hamowania.
Na oferty czekają w Gdańsku do 8 marca. Autobusy powinny zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.