Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdańsk. Dziesięciu chętnych na obsługę linii przez 8 lat

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2016-12-19 10:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdańsk. Dziesięciu chętnych na obsługę linii przez 8 lat
autobusy w Gdańskufot. Golowanow
W Gdańsku otwarto oferty w skomplikowanym przetargu na ośmioletnią obsługę linii autobusowych. Złożono aż 10 ofert, które mieszczą się w finansowym limicie zamawiającego. Najniższą cenę zaoferowało BP Tour.

Przetarg dotyczy ośmioletniej obsługi linii autobusowych 35 pojazdami, z czego 20 to pojazdy przegubowe, 14 to autobusy 12–metrowe a jeden to pojazd klasy MIDI. Zamawiający ocenia całość zamówienia na prawie 22 mln wozokilometrów. Na zakup ZTM Gdańsk zaplanował 190 450 143 zł.

Oferty które mieszczą się w limicie złożyło aż dziesięciu przewoźników. Najtańszą – Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BP Tour Piotr Brewczak – 137 275 249 zł. Kolejne, co do ceny, złożyły mniej i bardziej doświadczone firmy przewozowe – PPUH Kłosok (143 913 775,68 zł), Warbus (144 862 136,64 zł), Arriva Bus (150 078 121,92 zł), konsorcjum PKS Gdańsk i Gryf (155 531 197,44 zł), Europa Express City (162 880 994,88 zł), konsorcjum Meteor, Irex–3 oraz Irex–2 (164 303 536,32 zł), Pomorska Komunikacja Samochodowa (167 622 799,68 zł), Michalczewski (174 261 326,40 zł) a także Mobilis (187 538 379,84 zł).

Teraz oferty będą sprawdzane pod kątem spełniania warunków przetargu. Ale powoli BP Tour może się cieszyć, bo jedynym kryterium wyboru oferty jest właśnie cena. Z drugiej strony, w sytuacji gdy zaproponowana przez tego przewoźnika oferta jest o blisko 1/3 niższa niż to, co planował wydać ZTM Gdańsk, może się narazić na zarzut rażąco niskiej ceny.

Postępowanie, jeszcze przed otwarciem ofert, przebiegało z turbulencjami. Warunki zamówienia były kilkakrotnie zaskarżane, przez różne firmy, które potem złożyły ofertę. Zamawiającemu zarzucano przede wszystkim konieczność uruchomienia usługi od 1 stycznia. W tym celu oferenci musieli dysponować – składając ofertę – pojazdami, którymi mieli wypełniać usługę. Ponieważ chodziło o autobusy fabrycznie nowe, przewoźnicy uznali, że to nierealne (po odwołaniu termin uruchomienia usługi przesunięto na połowę przyszłego roku.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Legnica szuka przewoźnika z kierowcami. Autobusy ma własne

Prawo & Finanse

Legnica szuka przewoźnika z kierowcami. Autobusy ma własne

Jakub Dybalski 06 grudnia 2016

Szczecin szuka przewoźnika na linie na żądanie

Komunikacja

Szczecin szuka przewoźnika na linie na żądanie

Jakub Dybalski 05 grudnia 2016

Warszawa. ZTM Warszawa jednak wybrał PKS Grodzisk

Prawo & Finanse

Warszawa. ZTM Warszawa jednak wybrał PKS Grodzisk

Jakub Dybalski 02 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS