Po raz pierwszy przy okazji Kongresu Transportu Publicznego, który w tym roku odbywa się w Bydgoszczy, zorganizowano Forum Inwestycji Autobusowych. Na konferencji spotkali się przedstawiciele najważniejszych firm z tej branży działających w Polsce.
Zanim w czwartek goście kongresu będą mogli przejechać się elektrycznym Solarisem i Solbusem na LNG, a także obejrzeć najnowszą hybrydę Volvo, szefowie tych spółek podzielą się doświadczeniami ze zmagań na polskim rynku.
Główne tematy konferencji to przyszłość rynku autobusów w Polsce, a konkretnie to, w jaki sposób uregulowania prawne będą wpływały na popyt, a także jak potrzebne i jak chętnie kupowane są nowoczesne rozwiązania w autobusach. Dlaczego w Polsce kupowane są coraz bardziej ekologiczne autobusy, kto to wymusza i kto na tym korzysta.
Szczególnie ten ostatni temat wydaje się być kluczowy dla przyszłości rynku autobusowego w Polsce. Warszawa kończy przetarg na dziesięć autobusów elektrycznych, które będą wozić pasażerów wzdłuż historycznego Traktu Królewskiego, pojazdy elektryczne testuje Kraków, a dwa takie autobusy planuje kupić Inowrocław.
Pomysł na obsługę centrów miast pojazdami zeroemisyjnymi, nie jest w Europie Zachodniej nowy, a w Polsce dzięki ukierunkowaniu funduszy europejskich właśnie na ekologiczne zakupy, coraz częściej stosowany. O warszawskich „elektrykach” opowie doradca zarządu MZA Janusz Bosakirski. O potrzebach komunikacyjnych w Bydgoszczy i na Kujawach opowiedzą przedstawiciele miasta i województwa. Z kolei Patryk Wild, dyrektor ds. rozwoju i inwestycji MPK Wrocław z pewnością wspomni o pomyśle na BRT w stolicy Dolnego Śląska.
Forum Inwestycji Autobusowych to jedno z dwóch wydarzeń towarzyszących kongresowi. Równolegle odbywa się Forum Inwestycji Tramwajowych i Trolejbusowych.