Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Ford: Więcej samochodów w miastach? To się nie uda

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-01-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Ford: Więcej samochodów w miastach? To się nie uda
fot. Holger.Ellgaard, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Mobilność osobista i jakość życia to jedne z najważniejszych wyzwań współczesności. Dostarczanie większej liczby samochodów „nie zadziała” – przyznał Alan Mulally, szef… Ford Motors. Na łamach „Financial Times” powiedział, że firma chce odgrywać większą rolę w produkcji pojazdów komunikacji masowej i integracji systemów transportowych miast.

Ford należał do pionierów masowej produkcji samochodów. W tej chwili pod względem wielkości sprzedaży (2010 r.) firma zajmuje drugie miejsce w Stanach Zjednoczonych i piąte na świecie. Tym bardziej słowa szefa Forda, wygłoszone podczas imprezy motoryzacyjnej w Detroit, mogą zaskakiwać.

Zwrot postawy nie jest jednak oderwany od rzeczywistości: zachodnie, a zwłaszcza amerykańskie miasta toną w korkach. Niekończąca się rozbudowa infrastruktury drogowej przy dynamicznie rosnącej liczbie samochodów nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych, przed którymi stoją największe metropolie. Nic dziwnego, że auta zaczynają być rugowane z centrów miast. Powstaje moda na korzystanie z alternatywnych środków transportu – w wielu rozwiniętych krajach młodzi ludzie wręcz odraczają perspektywę zrobienia uprawnień i kupna samochodu.

– Myślę, że najlepiej po prostu przyjrzeć się, w jakim kierunku zmierza świat. Będzie coraz więcej wielkich miast i aglomeracji. Osobista mobilność będzie odgrywała coraz większą wagę w zapewnianiu znośnych warunków życia w tych wielkich skupiskach ludności – mówi Mulally. Szef Forda nie wie na razie, jaką rolę firma będzie odgrywała w tym procesie, ale jest zarazem przekonany, że zawsze będzie rynek zbytu dla samochodów.

Jak zauważają przedstawiciele branży motoryzacyjnej, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych w wyniku ostatniej recesji dokonali ewaluacji priorytetów życiowych. Duży, prestiżowy samochód nie jest już tak pożądanym przedmiotem. W cenie są teraz mniejsze auta, dlatego też, aby zachęcić młodych kierowców, Ford w krótszej perspektywie będzie się skupiać na produkcji właśnie niedrogich pojazdów.

Docelowo firma chce się zaangażować w integrację różnych części systemów transportowych miast. – Może uwagę skupimy na poszczególnych komponentach, może na częściach wyposażenia i sprzętu – mówi Alan Mullaly. Czas pokaże, na ile te deklaracje będą prawdziwe – do tej pory amerykańska branża motoryzacyjna niezbyt dobrze zapisała się w kartach historii rozwoju transportu zbiorowego. Inny koncern samochodowy, General Motors, przyczynił się do połowy XX w. do fizycznej likwidacji tramwajów w wielu miastach, wykupując (niebezpośrednio) przedsiębiorstwa komunikacyjne i doprowadzając je do upadku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Mobilność

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

USA. Volkswagen sprawdza ile miejsca zajmuje 300 tys. aut

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Magdalena Zygmunt 01 stycznia 2018

Warszawiacy lubią samochody, ale… chętnie by się ich pozbyli

Komunikacja

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Mobilność

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Jakub Dybalski 05 września 2017

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Mobilność

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Agnieszka Serbeńska 16 czerwca 2016

Zobacz również:

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Mobilność

Samochody nie uratują nas przed pandemią

Roman Czubiński 09 grudnia 2020

USA. Volkswagen sprawdza ile miejsca zajmuje 300 tys. aut

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Przestrzeń

Kolcami w ptaki dla dobra… samochodów

Magdalena Zygmunt 01 stycznia 2018

Warszawiacy lubią samochody, ale… chętnie by się ich pozbyli

Komunikacja

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Mobilność

Warszawa. Dwa auta na gospodarstwo domowe to norma

Jakub Dybalski 05 września 2017

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Mobilność

Trudno zarządzać miastem opartym na ruchu samochodowym

Agnieszka Serbeńska 16 czerwca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5