W tegorocznej edycji kieleckich targów transportu zbiorowego TRANSEXPO, EvoBus przedstawiło najważniejsze nowości zarówno z gamy autobusów miejskich, jak i turystycznych. Zaprezentowano m.in. Citaro z nowym silnikiem, który sprzedał się w Europie w ilości przekraczającej liczbę 40 tys. egzemplarzy.
Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Transportu Zbiorowego w Kielcach Mercedes-Benz zaprezentował niskopodłogowy autobus miejski Citaro G o pojemności 7,7l i długości 18,1m. W układzie napędowym przegubowego pojazdu zastosowano po raz pierwszy poziomy silnim OM 936 Euro VI o mocy 260 kW (354KM), współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife.
– To przykład najnowszej technologii zamkniętej w kompaktowej i jednocześnie oszczędnej jednostce napędowej – powiedział Tomasz Talarek, dyrektor sprzedaży autobusów miejskich i zamówień publicznych. – Dodatkowo dzięki niższej masie i mniejszej powierzchni zajmowanej przez zabudowę silnika mamy teraz w Citaro G aż do dziesięciu miejsc pasażerskich więcej. To czysty zysk. Teraz będziemy mogli zaoferować naszym klientom wszystkie typy autobusów miejskich z jednakowym silnikiem, co ma duże znaczenie przy późniejszym serwisowaniu – mówi Tomasz Talarek.
Ekspozycji Citaro G towarzyszyła statuetka „Bus Green Award 2014”, którą Mercedes-Benz otrzymał na targach IAA (Międzynarodowe Targi Pojazdów Użytkowych IAA w Hannoverze). Nagroda ta jest przyznawana corocznie od 2011 r. przez niemieckie pisma branżowe „Omnibusrevue” i „Busfahren”. Tegoroczne zwycięstwo to efekt doskonałych wyników w zakresie zużycia paliwa autobusów Mercedes-Benz Citaro, które zostały przeprowadzone na berlińskiej linii nr. 200, jednej z najbardziej wymagających tras w stolicy Niemiec.
Tourismo K – krótszy autokar EvoBus, miał swoją polską premierę na TRANSEXPO. Został w tym roku wprowadzony do oferty Mercedes-Benz jako kompaktowy autokar o długości 10,3m i masie całkowitej na poziomie 18t. Jego pojemność pasażerska to 41 osób w wersji 3-gwiazdkowej. – Krótsze Tourismo wypełnia przestrzeń pomiędzy modelami Tourino o pojemności 34 miejsc siedzących i Tourismo, które może standardowo zabrać na swój pokład 49 pasażerów. Teraz pojawia się tutaj interesująca alternatywa w postaci „K” – podkreśla Jerzy Fołda, dyrektor sprzedaży autobusów turystycznych Mercedes-Benz i Setra.
Podczas targów nie zabrakło flagowej rodziny producenta, czyli Setra TopClass 500. Innowacyjna seria autobusów turystycznych firmy Setra obejmuje trzy trzyosiowe autokary o długości od 12,5m do 14,7m. W Kielcach po raz pierwszy zaprezentowany został model S 516 HDH. W pojazdach TopClass 500 sporą ciekawostką jest fakt, iż jeden przycisk na pilocie uruchamia pełną kontrolę autokaru przed wyruszeniem w podróż, czyli m.in. ciśnienie w oponach, poziom paliwa i AdBlue, napięcie instalacji elektrycznej, włącza oświetlenie wewnętrzne oraz wstępnie ogrzewa przedział pasażerski.
Więcej o autobusach elektrycznych będzie można usłyszeć podczas Forum Inwestycji Autobusowych, gdzie zaplanowano m.in. wystąpienie prezesa MZA Warszawa poświęcone doświadczeniom z pilotażowej eksploatacji autobusów elektrycznych przez Warszawę oraz planom rozwoju autobusowej komunikacji elektrycznej w stolicy. Forum odbędzie się 29 października br. w Bydgoszczy jako impreza towarzysząca odbywającego się kolejnego dnia Kongresu Transportu Publicznego. Zapraszamy do rejestracji na oba wydarzenia.